Gå til innhold

AquaBee pumpen min har startproblemer!


Anbefalte innlegg

Vel den hadde/kommer til og få? Skulle starte opp min nye AquaBee UP 1000, og den surret og gikk, men testet den bare i ca 5 sekunder - jeg sto på kjøkkenet og vannspruten sto.. Så prøvde jeg og starte den igjen, og da nektet den. Jeg kakket forsiktig på pumpen, og vips så gikk den igjen. Dette gjentok seg 3 ganger. Men akkurat nå går den helt fint. Har startet og stoppet den flere ganger.

Hva er årsaken til dette?

Hvor lenge må jeg testkjøre den for og være sikker på at den er i "orden"?

Og er slike små motorer veldig avhengig av minimal friksjon for og kunne begynne å spinne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjekket mangneten, var helt fin. Kan faktisk overhodet ikke fatte hva som var galt. Motoren er jo ikke særlig komplisert...!

 

 

Muv:

Retur ja...Er et lite problem. Var så dum at jeg modifiserte pumpen litt. Kuttet av det originale støpselet...

 

Oceana:

Ca 400,- for UP 1000. Den flytter 1000 liter vann pr time. Det blir vel knappe 17 liter i minuttet.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-29 22:04, skrev Homealone:

Hei. Jeg har kjøpt samme pumpen. Stusset litt da det ikke fulgte med 12v adapter. Hvordan har du koblet den inni kabinettet? Man må da huske på å starte den samtidig som datan? Er litt engselig da dama også bruker den.


 

Pumpen er en akvariepume, og går naturligvis på 230 volt. For og være sikker på at den starter, så kan du jo bare plugge støpselet i samme stikkontakt som PCen bruker. Såfremt pumpen virker :roll: Jeg bruker en forgrenerkontakt med bryter (slike de selger på elbutikker) og på den har jeg koblet PC, pumpe og forsterkeren til høytalerene. Når jeg ønsker og stoppe pumpen, så trykker jeg bare på bryteren med foten. Jeg er helt sikker på at ingen glemmer og skru på pumpen...du for nemmelig ikke PCen på før pumpen er på! :wink:

 

_________________

pc-crash.gif

 

[ Denne Melding var redigert av: Arctic på 2002-09-30 05:59 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...