Arctic Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Vel den hadde/kommer til og få? Skulle starte opp min nye AquaBee UP 1000, og den surret og gikk, men testet den bare i ca 5 sekunder - jeg sto på kjøkkenet og vannspruten sto.. Så prøvde jeg og starte den igjen, og da nektet den. Jeg kakket forsiktig på pumpen, og vips så gikk den igjen. Dette gjentok seg 3 ganger. Men akkurat nå går den helt fint. Har startet og stoppet den flere ganger. Hva er årsaken til dette? Hvor lenge må jeg testkjøre den for og være sikker på at den er i "orden"? Og er slike små motorer veldig avhengig av minimal friksjon for og kunne begynne å spinne? Lenke til kommentar
erl Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Sjekk om magneten er sprukket... Bare åpn lokket frampå og dra ut rotoren med magneten på. Lenke til kommentar
xthal Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 har samme pumpe selv og det har vert noen småproblemer med den oxo, men kun de første 2 ukene, måtte helle på kabinettet for å få pumpen i gang :razz: men nå har den kjørt problemfritt i et par måneder så det kan tenkes at den bare må kjøres inn Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 27. september 2002 Forfatter Del Skrevet 27. september 2002 Hmm, oki. Men for all del, flere erfaringer ønskes. Skal skjekke magneten senere i kveld. Har ikke råd å stoppe den akkurat nå :razz: Lenke til kommentar
muv Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 hadde samme broblem. sendte den inn igjen og fikk ny. virker helt konge(!UTEN! startproblem!) Lenke til kommentar
oceana Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 hm, hvor mye koster aqua bee og hvor mye vann flytter den pr min / time (helst pr min, orker ikke regne ut :razz: ) trenger pumpe, så hvis noen har en til overs som flytter bra til en rimelig pris kanskje jeg kjøper...:smile: Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 27. september 2002 Forfatter Del Skrevet 27. september 2002 Skjekket mangneten, var helt fin. Kan faktisk overhodet ikke fatte hva som var galt. Motoren er jo ikke særlig komplisert...! Muv: Retur ja...Er et lite problem. Var så dum at jeg modifiserte pumpen litt. Kuttet av det originale støpselet... Oceana: Ca 400,- for UP 1000. Den flytter 1000 liter vann pr time. Det blir vel knappe 17 liter i minuttet. Lenke til kommentar
muv Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 synest det er litt rart at så mange har hatt problem. trodde det bare var meg som hadde uflax som vanlig... Lenke til kommentar
klo Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 En kamerat av meg hadde samme problemet, han bare snurret litt på "hodet" så funka den igjen. min har jeg aldri hatt problemer meg.. Lenke til kommentar
Homealone Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Hei. Jeg har kjøpt samme pumpen. Stusset litt da det ikke fulgte med 12v adapter. Hvordan har du koblet den inni kabinettet? Man må da huske på å starte den samtidig som datan? Er litt engselig da dama også bruker den. Lenke til kommentar
inz@ne Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Hvis du åpner strømforsnynigen kan du koble den på 220 inntaket på den. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 30. september 2002 Forfatter Del Skrevet 30. september 2002 Quote: Den 2002-09-29 22:04, skrev Homealone:Hei. Jeg har kjøpt samme pumpen. Stusset litt da det ikke fulgte med 12v adapter. Hvordan har du koblet den inni kabinettet? Man må da huske på å starte den samtidig som datan? Er litt engselig da dama også bruker den. Pumpen er en akvariepume, og går naturligvis på 230 volt. For og være sikker på at den starter, så kan du jo bare plugge støpselet i samme stikkontakt som PCen bruker. Såfremt pumpen virker Jeg bruker en forgrenerkontakt med bryter (slike de selger på elbutikker) og på den har jeg koblet PC, pumpe og forsterkeren til høytalerene. Når jeg ønsker og stoppe pumpen, så trykker jeg bare på bryteren med foten. Jeg er helt sikker på at ingen glemmer og skru på pumpen...du for nemmelig ikke PCen på før pumpen er på! :wink: _________________ [ Denne Melding var redigert av: Arctic på 2002-09-30 05:59 ] Lenke til kommentar
Homealone Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Hei igjen. Hvordan har du lagt strømledningen i kabinettet? Lurte på å legge den ut bak i bunn. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 30. september 2002 Forfatter Del Skrevet 30. september 2002 Jeg har vannkjølingen i egen kasse under PC. Men og ta den ut bak ville vel være det mest praktiske. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå