Gå til innhold

AMD 64 4000+ vs AMD 64 X2 4200+

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forskjellen blir neppe mer enn målbar. Så vidt jeg vet er BF2 ikke optimalisert for to kjerner, så 4000+ kan nok trekke det lengste strået akkurat i det spillet.

Uansett ville jeg gått for X2'en, da fremtidens og tildels dagens spill (Oblivion, anyone?) vil utnytte begge kjernene, og dermed få en uslåelig ytelse.

Lenke til kommentar

Akkurat i BF2 vil kanskje 4000+ yte bedre, men samtidig er det bare mer og mer som får støtte for DC, og de nyeste skjermkortdriverne tar i bruk dette, så kanskje X2 er bedre på SD programmer og.

Jeg hadde uansett gått for X2n! Btw, det heter ikke XP...

Lenke til kommentar
Men likevel har de nyeste driverne støtte for DC. Og så slipper du fps dropps når ett eller annet i bakgrunnen trenger cpu-kraft..

5853184[/snapback]

Skjermkortdrivere som støtter dobbelkjerne gir ikke noe serlig forskjell, siden driverene ikke bruker så mye cpu-kraft. Skal det være hensiktsmessig med dobbelkjerne så må store deler av spillene være optimalisért.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Her var det tydelig delte meninger.. Men vil det ikke være en fordel med DC dersom man har andre appliksjoner kjørende i bakgrunnen når man spiller? Tenker dag på Fraps, Teamspeak, X-fire o.l..

En annen ting jeg lurer på er om det går an å kjøre Win 32 XP med en 64 bit cpu? Har hørt at det er så mye tull med 64 bit versjonen av XP..

Lenke til kommentar
Her var det tydelig delte meninger.. Men vil det ikke være en fordel med DC dersom man har andre appliksjoner kjørende i bakgrunnen når man spiller? Tenker dag på Fraps, Teamspeak, X-fire o.l..

Jo, det er en stor fordel!

En annen ting jeg lurer på er om det går an å kjøre Win 32 XP med en 64 bit cpu? Har hørt at det er så mye tull med 64 bit versjonen av XP..

5857029[/snapback]

Fungerer utmerket med 32bit win med 64bit cpu, har brukt dette selv en god stund (både SD og DC).

Lenke til kommentar

5857029[/snapback]

Fungerer utmerket med 32bit win med 64bit cpu, har brukt dette selv en god stund (både SD og DC).

5857052[/snapback]

Så man får ikke noe ytelsestap eller andre problemer?

Lenke til kommentar
Uansett ville jeg gått for X2'en, da fremtidens og tildels dagens spill (Oblivion, anyone?) vil utnytte begge kjernene, og dermed få en uslåelig ytelse.

5851218[/snapback]

Er det noen som har sett benchmarks på single-core mot dual-core for (nesten) likt prisede prosessorer? Gjerne i Oblivion? Altså disse to som nevnes her, eller f.eks. X2 3800+ mot vanlig 3800+. Har lett, men ikke funnet... :(

Lenke til kommentar

4000+ er ikke noe annet enn en veldig overpriset SC, skal du absolutt ha SC gå heller for 3700+, de klokker ganske så bra.

Så gå for enten X2 3800+, X2 4200 eller Opteron 165.

Hadde kanskje gått for den siste, men 4200+ er like bra valg.

Ligger i samme prisleie de der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...