Gå til innhold

Reparasjon av Windows som er installert

Anbefalte innlegg

Hei, nå er jeg i skikkelig trøbbel:

Min PC ville ikke boote, prøvde utallige ganger. Den kom hele tiden frem til XP-logoen og den rullende streken nede. Derfra var det alltid stopp. Fikk til slutt tips om å legge inn Windows-CD, og be den om å reparere eksisterende Windows-installasjon. Det skulle jeg gjøre ved å svare "Installere Windows" på første spørsmål, og be CD om å reparere eksisterende installasjon på neste spørsmål.

Gjorde det, og maskinen begynte da å jobbe (gul stripe over skjermen) til den 5 minutter senere hadde samlet konfigurasjonsfiler. Da ba den om en omstart, for deretter å komme inn i installasjonsvinduet for Windows (39 min for installasjon). Da freaket jeg ut, og slo av hele greia. Tok ut CD, og startet PC. Den kom frem til XP logo, for deretter å få en grønn skjerm med teksten "Fortsetter installeringen", men siden jeg har tatt ut CD så stopper den der.

Hva f...gjør jeg nå? Er redd for å ha mistet data.

Dette er en upartisjonert s-ata disk. Slo jeg av maskinen for tidlig, slik at den ikke fikk reparert Windows? Torte ikke å gå videre med installeringen, da ville den kanskje ha formatert hele disken.

Hva gjør jeg nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare fortsett installeringen , du. Formatering skjer FØR installering.Du mister ingen data.

5846410[/snapback]

Har fortsatt installasjon, fikk tre valg: to om å formatere partisjonen (i mitt tilfelle må det bli hele disken) og en om å fortsette uforandret. Svarte ja på det siste (kan ikke miste data), og har nå fått tre valg: installere windows i samme mappe som en tidligere windows (da vil alle instillinger bli overskrevet), installere i ny mappe, eller avbryte.

Er dette tispunktet å gi f...i ny installering, ta ut disken og montere den i en annen PC for ihvertfall å beholde data? Eller installerer jeg den i ny mappe? Vil det funke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...