Gå til innhold

Utdanningsfordeler EU/Norge (Skolepenger)

gaardern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nope, sorry. Det var noen som ønsket det i forbindelse med da bidragene ble økt for et par år siden, men situasjonen er fortsatt slik at en med svensk pass slipper unna med brøkdelen av skolepenger sammenlignet med en som har norsk.

Lenke til kommentar
Husk at det for deg som norsk statsborger kun er å fylle ut et skjema for å bli svensk statsborger. Har jo kanskje et par andre innvirkninger for deg også, men...

5851135[/snapback]

Why this BS? Dette stemmer selvsagt ikke, man må oppfylle visse kriterier, blant annet en viss botid i Sverige. Tror du virkelig en nordmann uten noen som helst tilknytning til et annet nordisk land kun ved å fylle ut et skjema kan skifte nasjonalitet?

Lenke til kommentar
Husk at det for deg som norsk statsborger kun er å fylle ut et skjema for å bli svensk statsborger. Har jo kanskje et par andre innvirkninger for deg også, men...

5851135[/snapback]

Why this BS? Dette stemmer selvsagt ikke, man må oppfylle visse kriterier, blant annet en viss botid i Sverige. Tror du virkelig en nordmann uten noen som helst tilknytning til et annet nordisk land kun ved å fylle ut et skjema kan skifte nasjonalitet?

5857880[/snapback]

Avtalene mellom de nordiske landene har gjort det rimelig lett jo. Må sjekke det opp nå, mulig jeg tar feil, men det er ikke stort mer enn et skjema for å endre statsborgerskap fra norsk til svensk eller dansk, muligens også finsk.

Lenke til kommentar

Greit - gir meg delvis. Du må ha bodd to år i Sverige før du får statsborgerskap. (DA er det imidlertid bare en formalitet med et skjema). Likevel er det bare et skjema som skal til for å bosette seg i Sverige og få arbeidstillatelse for andre nordiske borgere. Jeg mener, vi snakker om et skjema mot fem skjemaer for å være i USA midlertid et år. Det er en del enklere, men statsborgerskapet henger visst noe høyere enn jeg trodde/tenkte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...