joniwes Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 (endret) En av mine samboere har kopiert en mappe over fra en cd-rom-plate til skrivebordet mitt (uvisst hvorfor...), nå får jeg ikke slettet denne mappen. Når jeg prøver å slette den, så får jeg først beskjed om at den inneholder navn som er for lange for papirkurven (hva er det for noe tull egentlig?), og når jeg svarer "ja" eller "ja til alt" på spørsmål om jeg vil slette allikevel så får jeg kun opp en feilmelding som sier at: "Kan ikke slette NOTEST~1: Det angitte filnavnet er ikke gyldig eller for langt. Angi et annet filnavn." Når jeg prøver å søke på den aktuelle filen så finner jeg ingenting. (Så hvordan jeg da skal klare å angi noe annet når jeg ikke finner selve filen får vel være et spørsmål for dere med langt mer peiling enn meg, evt. for filosofene...) Jeg har forsøkt å åpne mappen, og alle undermappene, og kommer omsider til bunns, der det ligger omtrent 20 mapper. Disse mappene inneholder tilsynelatende noe, men jeg kommer ikke inn i dem, og får heller ikke slettet dem, eller endret navn på dem. Det er helt tydelig ett eller annet rart med det som ligger her, da det er omtrent 50 undermapper i den som ligger på skrivebordet, alle med samme navn... Har for øvrig Windows Xp, om det har noe å si... Håper noen der ute kan hjelpe meg med dette. Jeg håper ikke det ligger noe muffens i mappen, Norman fant i alle fall ikke noe der, men den irriterer meg grenseløst. (Jeg mener, datamaskinen min har å gjøre som jeg sier altså...) EDIT: Problemet er nå løst. Etter en noe omstendelig omvei med både flyttinger, fjerning av både det ene og det andre, og navnebytter så lot den gjenstridige katalogen seg til slutt fjerne. (Har skikkelig tømt papirkurven og...) Endret 3. april 2006 av joniwes Lenke til kommentar
Gardr Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 er det slik at de "siste" mappene er umulige å komme inn på eller er det bare skjult ved hjelp av "hidden files" som du kan gjøre slik at hidden files vises i mappealternativer Lenke til kommentar
joniwes Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2006 er det slik at de "siste" mappene er umulige å komme inn på eller er det bare skjult ved hjelp av "hidden files" som du kan gjøre slik at hidden files vises i mappealternativer 5846383[/snapback] De siste mappene, altså de som ligger helt i "bunnen" er umulige å komme inn i, ja. Jeg får heller ikke gjort noe annet med dem... "hidden files" kjenner jeg ikke til... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå