Gå til innhold

geForce 7900GTX eller Radeon X1900XT?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sett ut i fra avataren din er du en BF2 spiller. Da ville jeg helt klart valgt X1900XT. :)

5846025[/snapback]

Synes det er et dårlig argument å kjøpe et skjermkort basert på et enkelt spill. Like dårlig som å si "spiller du quake 4 kjøp nvidia".

Tenk om han ønsker et mer stillegående kort uten å måtte bytte kjøler? Da vil vel 7900GTX være et bedre valg.

Til trådstarter: Råder deg til å lese noen tester. Personlig vil jeg anbefale 7900GTX grunnet at ytelsen all-over er på nivå med x1900xtx, samt at kortet bruker mindre strøm, altså utvikler mindre varme, og er mye mer stillegående enn x1900xt (Det utsagnet er ut i fra førstehåndserfaring)

Lenke til kommentar

Hvis du er en person som bare tenker på og ha det beste så bør du ikke velge noe annet en x1900xt eller x1900xtx, de bråker men har massevis av ytelse. Men som det sies her på forumet så skaper x1900 korta mye varme, men det var nå sånn i tida at 6800GT/Ultra korta var varme også imens x800 korta var relativt kalde. Men hvis jeg var deg så ville jeg heller valgt 7900GT en noen av disse, for du får mye mer for pengene ved et slikt kort, og hvis du har peiling på klokking så er det et knall kort :)

Lenke til kommentar
Synes det er et dårlig argument å kjøpe et skjermkort basert på et enkelt spill. Like dårlig som å si "spiller du quake 4 kjøp nvidia".

Jeg vil nå ikke si det er et like dårlig. Quake4 er et ganske old-tech DX7 nivå heavy texturing spill, mens BF2 stresser pixel shading ganske bra. Mao, BF2 er et bedre tittel å se utifra enn Quake4 om man tenker litt fremover.

Lavere størmforbruk og mindre støy er to gode grunner til å velge 7900GTX, men på en annen side har X1900 en IQ fordel med bedre og vinkel uavhengig AF og mulighet med å kjøre MSAA med FP16 HDR samt den har bedre utsikter for fremtiden.

Lenke til kommentar

4200,- er uansett masse ytelse pr. krone. Jeg slår til! :thumbup:

*edit* Men...

Vil min MIST 500W PSU klare å levere nok strøm sammen med resten av oppsettet som er:

ASUS A8N-SLI Premium

A64 3700+

2GB OCZ 3200RAM

X-Fi Fatal1ty

WD Caviar 250GB

+det vanlige dill dallet..

Vil maskinen klare å drive kortet uten at f.eks. CPU blir flaskehals?

Endret av Vultur Gryphus
Lenke til kommentar
Vel jeg ville ha lest testen i linken under å latt den avgjøre ... Tror ikke det blir lettere for NV etter hvert som det kommer flere nye spill, men aldri godt og si 100%.

http://www.bit-tech.net/gaming/2006/03/31/...oblivion/4.html

5849346[/snapback]

nVidia driveren er lite optimalisert for Oblivion, og det er flere problemer som går ut over ytelsen. Regner med at den blir litt bedre med neste driver.

Lenke til kommentar

Da ble det Radeon X1900XTX denne gangen. etter nøye å ha sett tester på begge (X1900XTX og GeForce 7900GTX) kom jeg frem til at det var best å velge Radeon denne gangen. God ytelse, et godt tilbud og ikke minst, tilgjengelighet! Jeg vil ha kort nå og ikke neste skuddår.. Jeg tror nok PSUen kommer til å klare å levere nok strøm og ang. støy så klarer jeg nok å leve med det. Hadde en ThermalTake Volcano 9 på CPUen på den gamle maskinen. X1900XTX overgår neppe den i støy..

Lenke til kommentar
4200,- er uansett masse ytelse pr. krone. Jeg slår til! :thumbup:

*edit* Men...

Vil min MIST 500W PSU klare å levere nok strøm sammen med resten av oppsettet som er:

ASUS A8N-SLI Premium

A64 3700+

2GB OCZ 3200RAM

X-Fi Fatal1ty

WD Caviar 250GB

+det vanlige dill dallet..

Vil maskinen klare å drive kortet uten at f.eks. CPU blir flaskehals?

5849484[/snapback]

Strøm vil nok ikke bli noe problem! Og så lenge du ikke kjører 1280x1024 så klarer nok resten av sys å henge med og..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...