Gå til innhold

hardware og software htpc?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg kjører min med medieportal som software.

Hardware: P4 2,4 GHz - 512 mb ram - 128 mb skjermkort(Geforce 5600 Ultra) - 120 GB harddisk

Jeg bruker hovedpc'en min som streamer til mediacenteret, der har jeg 6-700 GB :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg bruker windows xp mce 2005:

amd athlon xp2500+

1500 Mb RAM

256Mb skjermkort (9600pro)

Hauppauge PVR MCE500 tv-kort

Creative audigy lykort

dvd-brenner

minnekortleser

160gb+250gb HD

580w hiper psu

mce fjernkontroll og tastatur

Anbefaler å bruke amd64 3000+, men xp2500+ fungerer også fint.

Lenke til kommentar
Hei... Jeg lurer på hva man trenger for å sette opp en "fullblods" htpc...?

5845749[/snapback]

Home Theater PC

Avspilling av WMV HD-video i 720p krever en Intel Pentium 4 med 2.4 GHz prosessor eller tilsvarende, samt minst 384 MB of RAM. 64 MB skjermkortminne anbefalt minimum.

Avspilling av WMV HD-video i 1080p krever en Intel Pentium 4 med 3.0 GHz prosessor eller tilsvarende, samt minst 512 MB of RAM. 128 MB skjermkortminne er anbefalt minimum.

I tillegg kreves det at lydkortet har HD-audio (5.1 eller 7.1 kanaler) og/eller at det har digtal lydutgang for overføring av lyden til receiveren.

Spesifikasjonene ovenfor er hentet fra Microsofts nettsted. Jeg klarer å kjører HD-video i 720p uten noen tegn til hakking på min bærbare med Pentium M 2.0 GHz og kun 32 MB skjemkortminne. 1080p hakker litt, med det kommer ene og alene av lite skjermkortminne. Prosessoren ligger kun på ca. 1/3 av maks.

Media Center PC

Det er ikke noe krav at en Media Center PC skal kunne spille av HD-video. En Media Center PC kjører Windows Media Center Edition. En fullverdig MCPC brukes til TV-fremvisning og -opptak, som video- og musikkjukeboks, som radio, som fotofremviser, til surfing og chatting på nettet. En MCPC kan ha flere mediaklienter, både set-top, håndholdte enheter og Xbox 360-er."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...