Hotel Papa Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 (endret) Heisann.. I dag fikk jeg noe ram som jeg hadde bestilt! Jeg fikk disse Men har Corsair TWINX1024-3200XL fordelt på 2 x 512-3200XL brikker! Kan jeg muligens bruke disse to sammen? Altså jeg fyller opp alle portene med 2 x 1024 og 2 x 512 sånn at jeg får 3064mb ram!? Og i hvilke porter skal jeg sette dem i, eller spiller det ingen rolle? -EvenruD- Endret 1. april 2006 av hansakebab Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Jeg ser ingen grunn til at det ikke skal gå. Sett brikkene slik som brukermanualen til hovedkortet sier for å få Dual-DDR. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Hvilket HK er det snakk om? Skal ikke være problemer uansett men det er anbefalt å få de største brikkene nærmest slot 1.. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 Jeg har Asus A8N SLI Deluxe kortet! Men hvilken rekkefølge skal jeg sette brikkene i? det jeg lurer på Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 1gb brikkene i de blå slottene og 512mb brikkene i de sorte slottene.. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 Mao 1gb i port 1 og 2 og 512 i 3 og 4? Takker for svarene Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Fortell oss hvordan det gikk da! Ble pcn raskere? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 (endret) Hvilket program kan jeg bruke for å se hvor mye ram jeg har nå da? Det funket fint, fulgte det nahjodat sa! Den kjører helt vanlig nå, trenger bare å se hvor mye ram jeg har nå da:P Da har jeg prøvd å sjekke hvor mye ram jeg har og finner bare fram til 1GB.. Men så tok jeg en titt i Manualen og fant dette: "Due to chipset resource allocation, the system may detect less than 4GB of system memory when you innstalled four 1 GB DDR memory modules" Kan det ha noe med saken å gjøre? altså jeg har egentlig 3064Mb ram men den viser kun 1GB av en eller annen grund? Endret 1. april 2006 av hansakebab Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Litt forskjellige ting du kan prøve: Husk å sette command rate til 2T!! (1T fungerer IKKE med mer enn 2stk brikker) Sjekk at det fungerer med kun 2gb settet så du vet at det ikke er problemer med det. Prøv å sette divider på minnet, ofte må det kjøres 333MHz for å få det stabilt med mer enn 2stk brikker. Oppdatering av bios til HK kan ofte hjelpe med minneproblemer. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå