Gå til innhold

Problem med Geforce 4 titanium 4800se


Anbefalte innlegg

Har et geforce 4 titanium 4800se som jeg har litt problemer med di består av:

-når jeg beveger musa hender det kommer gule prikker etter den.

-Når jeg meker skrivebordet så blir det små blå prikker etter merkingen.

-det hender deler av bilde i 3dmark2001 blir borte.

-Windows logoen kan bli misfarge (deler av den)

-Battefileld er det fullt av hvite prikker på husene og ting som beveger seg.

 

Jeg bruker directx 9

har windows xp home service pack 2

3 ghz celaron prosessor 512 mb ram og MSI hovedkort.

har innstalert di siste driverne frå nvidia.com men hjelper lite (litt hjelper det)

Kan det ha noe med kjøling for det hender skjermen "fryser" så blir den svart og så kommer det bilde igjen og den virker....

Takk for svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høres ut som helt vanlig varme-artifacts du får.

Sjekk om vifta går rundt på skjermkortet, rens kjøleribba for støv, sjekk om hele kjøla sitter godt på kortet, sjekk temperatur på kjernen med Lavasys Everest eller Rivatuner, osv :)

5846302[/snapback]

 

Men burde jeg få varme "feil" med det samme jeg starter maskinen og den har stått lenge? Han jeg kjøpte det av brukte det helt uten problemer...men kan det ha noe med at jeg ikke brukte antistatisk utstyr når jeg satte det inn?

Takk for svar....

Lenke til kommentar
Høres ut som helt vanlig varme-artifacts du får.

Sjekk om vifta går rundt på skjermkortet, rens kjøleribba for støv, sjekk om hele kjøla sitter godt på kortet, sjekk temperatur på kjernen med Lavasys Everest eller Rivatuner, osv :)

5846302[/snapback]

 

Men burde jeg få varme "feil" med det samme jeg starter maskinen og den har stått lenge? Han jeg kjøpte det av brukte det helt uten problemer...men kan det ha noe med at jeg ikke brukte antistatisk utstyr når jeg satte det inn?

Takk for svar....

5846502[/snapback]

ps...vifta bråker ganske mye..er det normalt?

Lenke til kommentar
Høres ut som helt vanlig varme-artifacts du får.

Sjekk om vifta går rundt på skjermkortet, rens kjøleribba for støv, sjekk om hele kjøla sitter godt på kortet, sjekk temperatur på kjernen med Lavasys Everest eller Rivatuner, osv :)

5846302[/snapback]

 

Men burde jeg få varme "feil" med det samme jeg starter maskinen og den har stått lenge? Han jeg kjøpte det av brukte det helt uten problemer...men kan det ha noe med at jeg ikke brukte antistatisk utstyr når jeg satte det inn?

Takk for svar....

5846502[/snapback]

 

Skjermkortet kan fort bli varmt når vifta ikkje virkar skikkeleg. Sjekk vifta, om den går rundt, få vekk støv vist det er det.

Lenke til kommentar
Om vifta bråker kan det være at f.eks en ledning eller noe tar borti.

Men om du får artifacts til å begynne med kan det virke som om kjøleribba ikke sitter godt på, slik at kjerna ikke kan kvitte seg med varmen og blir varm veldig fort.

5846682[/snapback]

 

det virker som kjøleribba sitter godt festet...men det hender maskinen "fryser og henger seg opp så jeg restarter og da funker det igjen....men det kan altså ikke ha noe med at jeg ikke brukte antistatisk utstyr? Prøvde everest programmet men hva skal jeg se etter?

mvh

Lenke til kommentar
Om du ikke får det til finnes det jo mange andre billige skjermkort. Tror du nesten kan få et som er bedre enn det du har til 400kr...

5848308[/snapback]

ja...har sett på noen ATI 9700 og 9800 er disse bedre?

men det er ingen som vet hva jeg skal gjøre? det virker bra på wolfenstein nå vet ikke hva jeg gjorde men det kommer gule streker der menyene har vært foreksempel høyre klikk på skrivebordet.....

Lenke til kommentar
Om du ikke får det til finnes det jo mange andre billige skjermkort. Tror du nesten kan få et som er bedre enn det du har til 400kr...

5848308[/snapback]

ja...har sett på noen ATI 9700 og 9800 er disse bedre?

men det er ingen som vet hva jeg skal gjøre? det virker bra på wolfenstein nå vet ikke hva jeg gjorde men det kommer gule streker der menyene har vært foreksempel høyre klikk på skrivebordet.....

5848357[/snapback]

 

Ja, og det ganske mye også. Men du får vel et GeForce 6600GT eller ATI X700 for omtrent samme beløp.

Lenke til kommentar
Om du ikke får det til finnes det jo mange andre billige skjermkort. Tror du nesten kan få et som er bedre enn det du har til 400kr...

5848308[/snapback]

ja...har sett på noen ATI 9700 og 9800 er disse bedre?

men det er ingen som vet hva jeg skal gjøre? det virker bra på wolfenstein nå vet ikke hva jeg gjorde men det kommer gule streker der menyene har vært foreksempel høyre klikk på skrivebordet.....

5848357[/snapback]

 

Ja, og det ganske mye også. Men du får vel et GeForce 6600GT eller ATI X700 for omtrent samme beløp.

5848420[/snapback]

så geforce4 4 titanium 4800`n :( er ferdig?

Lenke til kommentar
Kan virke som det er feil på det ja.

5849302[/snapback]

 

hva er raskest av Ati`s 9700 pro eller 9800 pro?

5849469[/snapback]

9800pro

5850006[/snapback]

Jeg prøvde meg litt til på ti 4800`n bare for morro skyld.Jeg innstalerte den gamle driveren som følgde med kortet. Når jeg da kjører 3dmark 2001 så hakker bilde fra høyre til venstre hele tiden. Det samme skjer i battlefield 1942. Men innstalerer jeg den nye driveren som følgte xp så gjør den det ikke. Kan dette ha noe med di andre problemene jeg har?

mvh

Lenke til kommentar
Du kan jo prøve med nyeste driver fra www.nvidia.com da..

 

Dog så er vel ikke de nyeste driverene optimalisert for gamle skjermkort, men det er verdt et forsøk.

5888077[/snapback]

di har jeg prøvd men kom ikke noe lenger....kjørte noen demoer som følgte med skjermkortet, men når di blir kjørt ser det ut som et uferdig dataspill i sort hvitt beståående av bare streker....

fe.bmp

Lenke til kommentar
Du kan jo prøve med nyeste driver fra www.nvidia.com da..

 

Dog så er vel ikke de nyeste driverene optimalisert for gamle skjermkort, men det er verdt et forsøk.

5888077[/snapback]

di har jeg prøvd men kom ikke noe lenger....kjørte noen demoer som følgte med skjermkortet, men når di blir kjørt ser det ut som et uferdig dataspill i sort hvitt beståående av bare streker....

5888236[/snapback]

I EVEREST så heter mitt skjermkort mitt MSI Ti4800SE-8X (MS-8900) jeg kjører det i 4x men det står at DirectX maskinvarestøtte er DirectX v8.1 men jeg bruker directx 9 iallefall...kan det ha noe med saken og gjøre...la også til er skjerm bilde jeg tok i et demo program som følgte med i forrige innlegg....

mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...