Gå til innhold

Opera på Fedora 5

Anbefalte innlegg

er dette overhode mulig? Når jeg skal laste ned finnes d tre valg; Fedora4, fedora3 og andre versjoner av fedora (1 og 2 eller 1, 2 og 5) Jeg har prøvd å instalere alle tre, og det går forholdsvis fint, men når jeg skal starte opp så skjer fint lite. Er det noen som kan hjelpe meg? Jeg er totalt avhengig av å bruke opera, foretrekker faktisk å restarte for å komme meg inn i windows fremfor å bruke mozilla/FF...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en statisk rpm? er helt fersk på linux...

instalerte først opera 8.52 med en fil som het: opera-8.52-20060201.6-shared-qt.i386-en.rpm

når jeg så prøvde å åpne fra terminal fikk jeg følgende melding:

ERROR: ld.so: object 'libjvm.so' from LD_PRELOAD cannot be preloaded: ignored.

ERROR: ld.so: object 'libawt.so' from LD_PRELOAD cannot be preloaded: ignored.

/usr/lib/opera/8.52-20060201.6/opera: error while loading shared libraries: libqt-mt.so.3: cannot open shared object file: No such file or directory

avinnstalerte og innstalerte 9.00 Preview 2 Build 1635 og det fungerer.

MEN jeg får følgende feilmelding når jeg åpner fra terminal:

Noen som kan dekode det for meg? evnt. fortelle meg at det ikke er noe å bekymre seg for ;)

Lenke til kommentar

Betyr bare at du ikke har installert Java og at Opera ikke kan benytte seg av det.

Opera 9 fungerte fordi du lastet ned en statisk versjon. Den statiske versjonen innholder Qt som Opera er avhengig av.

Endret av olear
Lenke til kommentar

awt og jvm er java-ting. Antagelig så har du bare ikke lagt inn java.

Ser ut til at opera har loka til deps'a sine (de har glemt å føre opp at opera bruker QT som er KDE-sitt "knappesett" (litt mer enn det, men...)). Ta "yum install libqt" eller legg inn KDE i legg til/fjern programmer.

Lenke til kommentar

en annen ting med browsere i linux. Når jeg trykker på tilbake-knappen på musa så hopper den helt tilbake til den første siden (ikke forrige som jeg vil) og når jeg trykker på frem-knappen på musa åpner samme meny seg som om jeg trykker på høyre musetast. Er dette mulig å forandre på? Har en Logitech mx500.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...