Gå til innhold

2.1 system bør jeg velge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det hjelper litt mer hvis du spesifiserer hvor mye du er villig til å betale.

Du kan tross alt få sett fra noen hundre til over 2 store. Grunnregelen er at du får det du betaler for, så spandér så mye du kan.

Sett fra Creative, Logitech og Altech Lansing er vel sikre valg vil jeg tro, uansett prisklasse.

Lenke til kommentar
2.1

i gårdagen er 5.1

og dagen er 7.1

og du går for 2.1 system det som er avlegs?

 

eller jeg som tar feil?

 

gå for altec lansing. lyd

 

www.hw.no prisguide høytalere altec lansing kikk etter

5845598[/snapback]

 

Det du sier er at 2.1 er gammeldags og at han bør kjøpe 7.1?

 

Man får jo mye bedre lyd for mindre penger med 2.1 enn 7.1 så om man ikkje trenger surround er det ikkje vits med 7.1

Lenke til kommentar

Alt til sin bruk - trenger ikke kjøpe 5.1 system for å høre på musikk, dessuten spiller plass og romstørrelse like mye inn som bruksområdet.

 

Personlig kjøpte jeg meg Logitech Z-2300 i dag. Betalte under 1200 for det hos Netshop Oslo - og jeg er sykt fornøyd.

 

For å si det på den måten, så skulle jeg ha 2.1 system uansett - og var villig til å kjøpe Z-5500 (5.1) for å bare bruke to høyttalere, men det slapp jeg altså. Anbefales på det sterkeste!

Lenke til kommentar

Selv har jeg altså et 2.1 sett fra Altech Lansing som jeg betalte ca 1000 kroner for.

Det var aldri i mine tanker å kjøpe et 5.1-sett til den prisen. Noen har ikke bruk for eller plass til et 5.1-sett, og jeg er en av dem.

Så i stedet for å betale mye for høyttalere av middels kvalitet er det selvfølgelig smartere å ha færre av mye bedre kvalitet.

Lenke til kommentar

logitech x230 er knallmye lyd for pengene. små og fine høyttalere på pulten og subben under. og prisen? ca 300 kr zomg.

 

fins også som x530, 5.1 og jeg tror subben er litt større.

 

for min del kan 2.1 være så avleggs det vil, jeg har ikke noen bakvegg å feste bakhøytt. på, hva skal jeg med de da?

Lenke til kommentar
2.1

i gårdagen er 5.1

og dagen er 7.1

og du går for 2.1 system det som er avlegs?

 

eller jeg som tar feil?

 

gå for altec lansing. lyd

 

www.hw.no prisguide høytalere altec lansing kikk etter

5845598[/snapback]

 

 

:!:

 

morsomste jeg har lest på en stund.

 

"Jo flere kanaler, jo bedre lyd!" :fun:

 

--

 

Til trådstarter; kjøp dette: Logitech Z-2300

Absolutt det beste innenfor budsjettet. Søk litt rundt her på forumet og du vil finne hundrevis av fornøyde brukererfaringer.

Lenke til kommentar
2.1

i gårdagen er 5.1

og dagen er 7.1

og du går for 2.1 system det som er avlegs?

 

eller jeg som tar feil?

 

gå for altec lansing. lyd

 

www.hw.no prisguide høytalere altec lansing kikk etter

5845598[/snapback]

 

IDIOT, 2.1 er jo ikke avleggs for faen! Kan være han ikke trenger no mer enn 2.1 vettu! Og 5.1 er ikke gårsdagen. Og 7.1 er overkill foreløpig!

Lenke til kommentar

Det er vel ikke noe galt med 2.0 egentlig. Men for min del liker jeg å ha god lyd på pc'en, og det mener jeg en ikke får med et 2.0 sett.

Jeg liker at det er to små høyttalere til den viktige mellomtonen, og en egen sub til bassen. Suben kan da plasseres vekk fra pulten/skrivebordet så en får større plass der.

 

En egen sub-høyttaler har absolutt sine fordeler når en begynner å skru opp lyden. Selv brukte jeg et sett med 2.0 før, men fant ut at det manglet veldig mye informasjon i lydbildet når et 3"(7.5cm) element skulle spille alt fra den dypeste bass til høye frekvenser(diskant).

Lenke til kommentar
Det er vel ikke noe galt med 2.0 egentlig. Men for min del liker jeg å ha god lyd på pc'en, og det mener jeg en ikke får med et 2.0 sett.

Jeg liker at det er to små høyttalere til den viktige mellomtonen, og en egen sub til bassen. Suben kan da plasseres vekk fra pulten/skrivebordet så en får større plass der.

 

En egen sub-høyttaler har absolutt sine fordeler når en begynner å skru opp lyden. Selv brukte jeg et sett med 2.0 før, men fant ut at det manglet veldig mye informasjon i lydbildet når et 3"(7.5cm) element skulle spille alt fra den dypeste bass til høye frekvenser(diskant).

5852536[/snapback]

 

Det finnes faktisk 2.0 høyttalere med kraftigere bestykning enn 3" basselementer, og som gir langt bedre bassgjengivelse enn billige PC-suber! Meningsløst å bruke dette som grunnlag for å vurdere om man skal ha sub eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...