Gå til innhold

Seagate 400GB USB2.0 hjelp med hastighet

Anbefalte innlegg

Hei fikk denne idag og det er første gang jeg bruker en ekstern harddisk. Jeg klarte ikke å backe deler av disken som jeg ville, fordi det er bare noen spesielle mapper jeg vil backe opp og det som skjedde heller var at, jeg måtte velge enten hele C eller D disken. jeg har to disker en på 120gb og den andre på 200gb.

Så det jeg gjorde heller var å bare dra de filene som jeg ønsket over til seagate disken.

Men problemet er at det går så utrolig treg, 1 gb på 10minutter. Er dette vanlig eller er det jeg som overfører det på en feil måte?

Ifølge manualen skal det føre over 400mbits i sekundet.

Noen som bruker denne typen eksterne disker i uansett størrelser? og kjenner til dette?

plz help

takk så lenge :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vet jeg ikke, jeg har en dell 8210 dimension og hovedkortet mitt er fra 01/02.

Hvordan får jeg sjekket det ut om den støtter usb 2.0? og jeg har ikke en usb kontrollerer, vet ikke hva det er en gang:P

Men er det ellers på den måten man overfører data? eller er det bedre alternativer?

tenkte på den eksterne disken,

takk

Lenke til kommentar

Jeg har eldre hovedkort med USB 2.0, så det er ikke sikkert.

Windows XP SP2 må legges inn og driver for disken burde installeres. Dersom problemet er der fortsatt, er det på tide med en USB kontroller indeed.

Prøv SP2 og driver først, det er gratis.

Lenke til kommentar
Det er vel svært sannsynlig at en PC fra 10/01 bare har USB 1.1, dvs ca 12 Mbit/s.

For å få full hastghet kan du kjøpe en PCI kontroller. Eksempel: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302363

Du kan ikke kopiere hele C: disken med dra-og-slipp. Windows systemfiler kan ikke kopieres på vanlig måte siden de er i bruk.

5846054[/snapback]

nei da jeg skal jo ikke backe windows system filer heller, bare kun dokumenter,filmer, musikk og diverse. Da tror jeg vel det går greit.

Jeg har sp2 instalert og instalerte også den cd'en som kom med Seagaten, vet ikke om det er no driver i instalasjonen. hvis ikke det er hvor bør jeg heller prøve?

før jeg kjøper meg en ubs kontrollerer, forresten er den lett å plugge inn?

Lenke til kommentar

Den kontrolleren må settes inn i maskina i et ledig PCI spor. Disse er vanligvis hvite, kortere enn de andre sporene, og du har alltid flest av disse. Kortet må festes med en skrue.

Når du starter maskina på ntt vil det komme melding om at "ny hardware er funnet". Du setter inn CD'en med drivere som fulgte med, og det er det. Du må kanskje starte på nytt igjen.

Dette vil i hvert fall løse dine hastighets-problem.

Lenke til kommentar
Den kontrolleren må settes inn i maskina i et ledig PCI spor. Disse er vanligvis hvite, kortere enn de andre sporene, og du har alltid flest av disse. Kortet må festes med en skrue.

Når du starter maskina på ntt vil det komme melding om at "ny hardware er funnet". Du setter inn CD'en med drivere som fulgte med, og det er det. Du må kanskje starte på nytt igjen.

Dette vil i hvert fall løse dine hastighets-problem.

5848593[/snapback]

ok takk skal du ha

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...