Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dc++ eller bittorrent ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså, med DC så laster man kun ned fra èn person om gangen, derfor vil man som oftest ikke oppnå en vedlig høy hastighet. Det kommer an på hva slags linje den du laster ned fra har.

 

Med bittorrent derimot, så kan man laste ned fra flere samtidig. Dog, man er avhengig av at torrenten man laster ned fra har seedere (delere), jo flere seedere man har, jo fortere vil det gå.

 

Så hvorvidt det kan diskuteres hvem som er best, er ikke lett, da dette vil være veldig subjektivt.

 

Veldig mange kombinerer disse to (Bittorrent / DC). Det er f or eksempel lettere å få tak i enkelte sanger med DC, men dersom man er ute etter et helt album så blir bittorrent gjerne brukt.

Endret av jh_
Lenke til kommentar
Altså, med DC så laster man kun ned fra èn person samtidig, derfor vil man som oftest ikke oppnå en vedlig høy hastighet. Det kommer an på hva slags linje den du laster ned fra har.

5844843[/snapback]

 

Bruker du f.eks StrongDC++, kan du laste ned samme fil fra flere brukere samtidig og oppnår derfor høyere fart.

Lenke til kommentar
Altså, med DC så laster man kun ned fra èn person samtidig, derfor vil man som oftest ikke oppnå en vedlig høy hastighet. Det kommer an på hva slags linje den du laster ned fra har.

5844843[/snapback]

 

Bruker du f.eks StrongDC++, kan du laste ned samme fil fra flere brukere samtidig og oppnår derfor høyere fart.

5844865[/snapback]

Det visste jeg ikke :)

Lenke til kommentar

Har man en veldig kjapp linje, med både bra upload og download så vil jeg påstå at dc er best. Da kan man få tilgang til meget gode huber der det shares veldig mye forskjellig data. Finner både ting som populært og ting som ikke er fullt så populært.

 

Har man derimot ikke en like kjapp linje så vil jeg påstå at bittorent er best. Man får en ok hastighet selv om man ikke har verdens beste linje. Det stilles ikke noen spesifikke krav for å få tilgang til torrents, men det lønner seg å ha en brukbar uploadhastighet selv om det ikke er et must. LAster man stort sett ned populære ting så finner man stort sett det man trenger med bittorent. Men kan være litt vanskeligere å finne ting som ikke er så populært.

 

 

Benyttet selv kun dc da jeg hadde symmetrisk 10 mbps linja, synes det var glimrende. Nå har jeg ikke det lengere, og klarer meg nå med bittorent.

Lenke til kommentar

DC++ er best for de med dårlig upload i forhold til DL.

 

Bittorent er best for de med veldig stor linje, man kan få veldig bra fart på en fil :) (somoftest mange flere som har den filen enn på DC++) Det er en grunn til at det er mange svensker som bruker bittorent, det er det eneste som greier å fylle linjene deres 100%!

Lenke til kommentar

mitt intrykk er at bittorrent er best hvis du vil ha nye filer/utgivelser raskt, men er ikke så bra å lete opp gamle ting som har vært ute lenge..

 

Med dc kan en finne hva som helst, bare en er på de rette hubbene, og risikere å få god hastighet, men fyller sjeldent hele linja , slik torrent kan gjøre :)

Endret av [^..^]Christian
Lenke til kommentar
DC++ er best for de med dårlig upload i forhold til DL.

 

Bittorent er best for de med veldig stor linje, man kan få veldig bra fart på en fil :) (somoftest mange flere som har den filen enn på DC++) Det er en grunn til at det er mange svensker som bruker bittorent, det er det eneste som greier å fylle linjene deres 100%!

5844951[/snapback]

 

Nå ja.. det finnes dc hubber som også greier det fint, for dem med 10 mbit++ upload :hrm:

 

 

ps: bra hardware du har :love:

Lenke til kommentar

Vil dere si at dc++ eller har mye spyware, eller kommer det an på brukeren hvor mye virus\spyware som kommer ned ?

 

 

Min erfaring, er at jeg alltid leser hva kommentarene på den aktuelle torrentsiden og ser hva de som har lastet ned før meg har skrevet.

 

dc++ har jeg ikke prøvd på flere år, og da tror jeg ikke den multikilde-klient greia var oppfunnen.

Lenke til kommentar
Vil dere si at dc++ eller har mye spyware, eller kommer det an på brukeren  hvor mye virus\spyware som kommer ned ?

 

 

Min erfaring, er at jeg alltid leser hva kommentarene på den aktuelle torrentsiden og ser hva de som har lastet ned før meg har skrevet.

 

dc++ har jeg ikke prøvd på flere år, og da tror jeg ikke den multikilde-klient greia var oppfunnen.

5845018[/snapback]

 

Vel, på dc velger en jo som regel hvilke filer en laster ned,,, dette kan også gjøres enkelt med bittorrent, dvs en velger jo bare bort de filene en ikke trenger/kjenner til. og en installerer jo ikke noe som ikke kommer fra relativt kjente kilder. Men jeg har opplevd at noen suspekte :p filmfiler fra torrent krever at du skal installer en kodec,,, men dette snapper heldigvis nod opp som spyware/virus,,, så d unngår jeg.. Er som regel noe suspect hvis vlc ikke kan spille de av uansett.

Lenke til kommentar

Altså jeg sverger til bittorrent. Det er vell fordi jeg liker filmer og Musikk. Det går raskt å få tak i. Og det går som regel raskt å laste ned.

Men kan også bli medlem i ekelte torrent sider som da man MÅ seede for å få laste ned. Jo større mulighet du har for å seede jo større fart vil du få på det du laster ned!

Lenke til kommentar
Jeg liker BitTorrent best, fordi jeg får best hastighet :)

 

Off Topic: [^..^]Christian: Gratulerer med 200 posts :)

5845370[/snapback]

 

HEY; TUSEN TAKK, det la jeg ikke merke til selv engang før du sa det :love::w00t:

 

For å prøve å si noe relevant :p : Musikk finner en vel nesten bare i "pakker" av flere album på torrent, og det er rimelig vanskelig å finne gamle album med bra hastighet.

 

Det som er kjekt med dc er hvis du finner en bruker som har litt god hastighet, så kan en bare gå gjennom lista hans å se om han har noe annet kult..

 

Tror nok dc krever litt mer insatts og oppmerksomhet for så å barre la det stå i noen dager :p

Mens torrent funker ganske raskt og greit :)

Lenke til kommentar

Mye rart som blir skrevet her da..

Har du en standard linje adsl 1.5-4Mbit ;

Ved store nye filer er bittorrent best, fra serie størrelse til dvd størrelse..

I bortimot alle andre tilfeller vil DC være bedre.. Sitter du f.eks som meg på en slik linje og har 4 hubber oppe med ca 7k brukere hver så vil du bortimot alltid finne det du søker etter og mange som har filene.. Sjelden det tar mer enn 2-4 timer å laste ned en film..

 

Har du fet linje er dc best uten tvil da man kommer inn på 10Mbit hubber og kan laste ned fra likesinnede, disse har de nyeste filmene og spillene ofte før bittorrent, og du laster disse med mye høyere hastighet enn bittorrent kan gi i begynnelsen..

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...