Howard Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Nvidia har lansert tre nye grafikkløsninger i Quadro FX-serien, rettet mot bærbare maskiner. Les mer Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 100W grafikkbrikke for bærbare? Lurer på om Nvidia har spist litt mye spinat. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 er dette og aprilsnarr? Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 er dette og aprilsnarr? 5848361[/snapback] I såfall en dårlig en, fordi dette kan fint være sant Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Om det ikke er tyrkleif eller aprilsnarr, så er det best man har med seg en ryggsekk med batterier om man er ute og designer 3D på skautur med sistnevnte løsning. :!: Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Denne nyheten er da gammel? Mener å huske at jeg har lest den for noen dager siden. Kan vel ikke være aprillsnar hvis det er tilfelle. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Denne nyheten er da gammel? Mener å huske at jeg har lest den for noen dager siden. Kan vel ikke være aprillsnar hvis det er tilfelle. 5848559[/snapback] Stemmer det. Pressemeldingen er datert 29. mars. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Ettersom Dell allerede selger bærbare arbeidsstasjoner med disse skjermkortene, og det ligger en UENDELIG mye mer åpenbar aprilspøk ute allerede, så får vi kanskje la denne nyheten være i fred. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Stilig, men i dag tar jeg ikke stilling til om det er seriøst. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Denne nyheten er da gammel? Mener å huske at jeg har lest den for noen dager siden. Kan vel ikke være aprillsnar hvis det er tilfelle. 5848559[/snapback] Stemmer det. Pressemeldingen er datert 29. mars. 5849085[/snapback] Så hvorfor ble den publisert på nytt? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Denne nyheten er da gammel? Mener å huske at jeg har lest den for noen dager siden. Kan vel ikke være aprillsnar hvis det er tilfelle. 5848559[/snapback] Stemmer det. Pressemeldingen er datert 29. mars. 5849085[/snapback] Så hvorfor ble den publisert på nytt? 5850212[/snapback] Har den blitt publisert på nytt da? Snakker om denne jeg Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Det er kun den dårligste som retter seg mot bærbare pcer. Mens Quadro FX 350M rettes mot tynne og lette bærbare, er FX 2500M rettet mot de som ønsker best mulig ytelse. Gleder meg til det kommer tester av disse kortene, hvor gode er de til vanlig desktop bruk mon tro når man ikke bruker så mye 3D? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Det er kun den dårligste som retter seg mot bærbare pcer. Mens Quadro FX 350M rettes mot tynne og lette bærbare, er FX 2500M rettet mot de som ønsker best mulig ytelse. 5850322[/snapback] RegHardware har vist tolket det til at alle tre brikkene er for bærbare: The three parts are essentially pitched on their power consumption: 15W, 45W and 100W - the latter higher then Nvidia's entry-level and mid-range desktop GPUs pump out. All three mobile chips support Shader Model 3.0. Pressemeldingen til Nvidia tyder på det samme: NVIDIA Professional Solutions Capture Mobile Workstation Graphics Leadership Three new NVIDIA Quadro® FX mobile solutions deliver desktop workstation graphics features and performance to address the needs of 3D Professionals The new NVIDIA Quadro FX mobile GPUs are now available in the Dell Precision M65 and Dell Precision M90 models. Dell sier rett ut at M65 skal ha Quadro FX 350M, mens M90 kan konfigureres med enten Quadro FX 1500M eller 2500M. hvor gode er de til vanlig desktop bruk mon tro når man ikke bruker så mye 3D? Til 2D (opp til 1920x1200) duger vel så og si alle skjermkort bra. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 (endret) hvor gode er de til vanlig desktop bruk mon tro når man ikke bruker så mye 3D? Til 2D (opp til 1920x1200) duger vel så og si alle skjermkort bra. 5850633[/snapback] Ja, men er de bedre i performence pr. Watt i 2D eller vis disse kortene trekke så mye støm at det ikke er noe vits vis man ikke driver veldig mye med 3D. Endret 1. april 2006 av JonT Lenke til kommentar
nighdark Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Dell M90 danker ut min "lille" XPS så det smeller. Jeg er blitt utdatert... endelig, etter 1 år med XPS Gen2 uutfordret, er min datamaskin blitt erstattet av en monstermaskin... i... must... have............... M90... det kommer vel en ny XPS snart også da... ryktet sier at det skal hete XPS M1710 og har en stilig design..... Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Vurderer en cad pc, men må se ann på prisen. men var jo helt ekstrem strømforbruk. på den råeste skjermkortet. Tenkt å kjøre revisit og archicad der. Lenke til kommentar
web76 Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Verdens råeste bærbar! Akkuratt nå... quadro 2500 kortet yter omtrent som ett 7900gtx , konge! Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Hallo! Det er et tegne kort ikke et kort man spiller med... Tror noen av dere har misforstått noe her. Lenke til kommentar
web76 Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 (endret) Hallo! Det er et tegne kort ikke et kort man spiller med... Tror noen av dere har misforstått noe her. 5859325[/snapback] Tror nok det er din forståelse som er litt tynn her! Hardwaren er omtrent lik, men quadro kortet med samme frekvens som sin geforce bror er ca 5% tregere i rene spill applikasjoner, mest pga driver optimaliseringer! Skal man kommentere kan man i det minste ha ett minimum av forståelse og innsikt! Det var en tid det var stor forskjell, men den tiden er over! Jobber forresten med realtime 3d simulatorer, som baserer det meste på ren spill teknologi Web76 Endret 3. april 2006 av web76 Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Virker jo bra det, der, hvis det Web76 sier om ytelsen stemmer. Men likevel, 100W i en bærbar, det burde følge med eget aggregat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå