Gå til innhold

Velge COM-porter i Windows 2000 professional

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal koble en GPS til datamaskinen via COM-porten. Det er på en bærbar Microsoft 2000 Professional. Det jeg trenger er å velge COM-port i kontrollpanelet og i selve programmet. Noen som veit hvor i kontrollpanelet jeg stiller på dette?

Kanskje noen av dere veit dette også: Skal programmet stå på "RMC", eller "GLL,VTG"? Jeg snakker om det programmet som fulgte med C-map.

Hilsen Goscinny

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er aldri nødvendig å gjøre noe i kontroll panel for å bruke COM port.

Har brukt mange forskjellige program som bruker COM port. Skriver også slike program selv.

På bærbare har du som regel bare en COM plugg (eller kanskje ingen?). Men det kan være flere COM porter definert, f.eks hvis du har innebygd modem så bruker den den ene. Du har enten COM1 eller COM2 ledig.

Kjenner ikke C-map.

Lenke til kommentar
Det er aldri nødvendig å gjøre noe i kontroll panel for å bruke COM port.

Har brukt mange forskjellige program som bruker COM port. Skriver også slike program selv.

På bærbare har du som regel bare en COM plugg (eller kanskje ingen?). Men det kan være flere COM porter definert, f.eks hvis du har innebygd modem så bruker den den ene. Du har enten COM1 eller COM2 ledig.

Kjenner ikke C-map.

5845033[/snapback]

Jo, det var nødvendig forrigegang jeg brukte det på XP-maskinen. Jeg har nå funnet ut at jeg må inn i enhetsbehandling, trykke på den under COm-ports, og så Advanced. Der valgte jeg 4, som skulle være ledig. Så gikk jeg inn i Cmap-programmet (som er veldig gammelt) og valgte COM4. Der står det imidlertid at dette ikke går, og at den ikke klarer å kommunuisere.

Jeg har prøvd uten å stille inn i kontrollpanel, men det gikk som sagt ikke forrigegang jeg installerte.

Ble litt rotete skrevet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...