Zeppelin Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Jeg har et problem. Har to PC'er i huset, en super dupermaskin ( som jeg sitter på nå ), og en miserabel Elkjøp PC fra tiden man var kul hvis man hadde en 1 Ghz PC med et kjøletårn som var like stort som et vanlig IKEA-skap. Problemet er følgende: _____________________ /loft med boblebad stue med switch(og bb fra NGT) ___________________________________________ PC1 (win XP)|PC2 (den dårlige med win me) Som du ser er huset delt opp i tre etasjer med en switch i stuen som deler ut bredbånd til meg (slik at jeg kan laste ned østeuropeiske fy, fy sider i en forrykende fart, uten å betale tellerskritt.) Hvordan skal jeg få PCene knyttet sammen? har også en skriver på gubbemaskinen. [ Denne Melding var redigert av: Zeppelin på 2002-09-26 23:10 ] Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Lurer du på om du skal ha trådløst eller ikke? Har du litt peil, så kan du alltids legge kablene selv, må bare være litt forsiktig med hvor man borrer(å bomme og treffe igjennom parketten til mor er sjelden populært :razz:) Lenke til kommentar
Zeppelin Skrevet 26. september 2002 Forfatter Del Skrevet 26. september 2002 Jeg har sittet alt opp, men ingen ting funker, greit jeg får tilgang til internett på begge maskinene, men maskinene får ikke seksuell kontakt med hverandre. ****************************** Mitt gamle navn var bluesmaster og baron blod, med x antall meldinger. nå har jeg byttet på ny... [ Denne Melding var redigert av: Zeppelin på 2002-09-26 23:26 ] Lenke til kommentar
Folo Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 vel å ha de i samme ip familie/gruppe f.eks 192.168.0.10 & 192.168.0.20 kanskje kan hjelper. har wireless router så det må jeg ha. bruk win xp network wizard til å sette opp en nettverkforbindelse og lag en diskett som du kjører på den andre maskinen(win me) sørg og for at begge maskinene er i samme arbeidsgruppe og at fil deling er aktivert Lenke til kommentar
Hedeon Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Siden det er NGT det er snakk om, og det er en switch du bruker så skal det bare være å sette maskinene på å hente ip automatisk fra DHCP serveren som ligger i routeren fra NGT. Selv måtte jeg inn i NGT routeren å fikse litt på nat'ingen der slik at resten av maskinene kom seg ut på nettet. Alternativt sette opp en egen router mellom NGT routeren og switchen og kofigurere den selv. NGT routeren er ikke helt stabil når den må takle mangen porter og adresser, hvertfall ikke min. :smile: Kom på litt til. Test selvsagt intern loop adresse (127.0.0.1), og sjekk om maskinene får tildelt adresser fra NGT routern i det hele tatt. _________________ Case modding er arti :smile: [ Denne Melding var redigert av: Hedeon på 2002-09-27 01:02 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå