Aldrack Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 (endret) Hei, Følgende system trenger et nytt skjermkort, pris helst under 1500,- Kan også kjøpe brukt dersom dere vet om kort som vanligvis holder seg godt. CPU: AMD Athlon XP2400+ Hovedkort: Epox EP-8K9A(I) Minne 1024 DDR SDRAM Jeg bruker nå et ATI Radeon 9600 skjermkort. 1. Jeg er usikker på hvor godt skjermkort det overhodet er noe poeng i å investere i, uten å måtte oppgradere andre deler. Det er tross alt et beskjedent oppsett i utgangspunktet. 2. Skal jeg velge PCI eller AGP kort? 3. Det virker som det er uendelig mange produsenter som lager det samme kortet? Er det stor betydning hvilken produsent man velger? 4. Dette er kort jeg har funnet ved å lete her på forumet. Kanskje dere kan være snill å peke på noen som skiller seg positivt ut i forhold til det jeg har skrevet? GeForce 7800 GS Dette har jeg bare med fordi jeg lurer på om det vil kunne yte maks på mitt oppsett Radeon X800 GTO 256 Litt dyrere enn jeg ønsker, men dersom det er verdt overskridelsen vil jeg vurdere det. GeForce 6600GT Firer man mye på kvaliteten dersom man bare tar et GeForce 6600? Håpere dere kan hjelpe EDIT: Glemte å skrive at formålet med nytt skjermkort er å takle nyere spill noe bedre enn hva som er tilfellet nå. Håper feks å kunne kjøre Oblivion noenlunde. Mvh, Mads Endret 31. mars 2006 av Aldrack Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 et 6600gt til 1gb ram, et 7800gs til 2gbram lurer på hva din cpu strekker til brukmarked qxl for 6800 eller noe ati, den 660gt med 500mhz er ok, men tror oblivion kommer til å spørre etter mer en 128mb 128bit skjermkortminne, vet ikke jeg. hvis cpuen ikke er all verden så utnytter f.eks kun 80% av skjermkortet. såkalt flaskehals. og oblivion har noen overfriske krav Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 (endret) Er dette kanskje et godt tilbud? Endret 1. april 2006 av Aldrack Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Er dette kanskje et godt tilbud? Absolutt..Veldig bra tilbud Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 (endret) Hehe (14 tegn) Edit: Kanskje jeg kan spørre hvorfor du selger? Edit2: Ser forresten du bor i Bergen, interessant Endret 1. april 2006 av Aldrack Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Edit: Kanskje jeg kan spørre hvorfor du selger? Det kan du..Selger fordi jeg oppgraderer maskinen min. Det vil si hk og grafikkort, CPU har jeg oppgradert,minne har jeg. Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 Ble plutselig veldig i tvil om jeg skulle gå for ditt tilbud, eller kjøpe et nytt 6600GT til ~1300,- Er vel ikke mulig å få en objektiv vurdering av deg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå