Skikongen Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Hadde kun et lys som fungerte i instrumentpanelet på min Golf og tenkte å fikse dette på Møller Skøyen siden jeg likevel skulle ha bilen på service. De skulle ha mellom 1 000 og 1 500 kroner for å fikse det. De sa det tok tid å fjerne hele dashboardet. Jeg synes dette var sabla dyrt tatt i betraktning at det kun var tre skarve lyspærer som skulle byttes. Lånte en reparasjonsmanual (Hayes) fra en kompis. Fjernet instrumentpanelet på under 5 minutter. Syklet til Møller for å kjøpe pærer, satt de på plass og panelet tilbake på plass. Tilsammen 20 minutter tok dette, som inkluderer noen minutters sykling og litt venting for å få deler. Med "TV2 hjelper deg" frisk i minne fra gårsdagen som hadde en artikkel om EU-gudkjenning av biler; Møller Skøyen ser (også) ut til å drive med svindlerier. Andre som også har dårlige erfaringer med Møller Skøyen? Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Timeprisen er jo ganske høy da, og de regner vel minimum en time uansett. Men selvsagt er det mye å spare på sjekke litt selv, og ikke minst tørre å gjøre småting på egen hånd. Haynes-bok er en utmerket investering for alle med bil og litt DIY-ferdigheter. Har spart tusener på hver eneste bil jeg har hatt takket være gode manualer. (så gjelder det selvsagt å ha gangsyn nok til å innse sine egne begrensninger) Lenke til kommentar
eab Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Ikke akkurat Møller Skøyen, men det går rykter om litt dryge (betalte) pauser hos verkstedkara på Møller her i Trondheim Lenke til kommentar
PerB Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Er de ikke til å stole på? Her får du oppgitt hva det vil koste å la dem uføre jobben slik at du selv kan vurdere hva du vil gjøre. Jeg kan ikke se at dette fortjener overskriften: "Verkstedet Møller Skøyen er ikke til å stole på!" Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Er de ikke til å stole på? Her får du oppgitt hva det vil koste å la dem uføre jobben slik at du selv kan vurdere hva du vil gjøre. Jeg kan ikke se at dette fortjener overskriften: "Verkstedet Møller Skøyen er ikke til å stole på!" 5844334[/snapback] Det var vel misforholdet mellom hva verkstedet sa måtte gjøres, hvor lang tid det kunne ta etc og de faktiske forhold som ga grunnlaget for overskriften. Jeg tolker det lett som om verkstedet har overdrevet betydelig, og da er de muligens ikke til å stole på i dette tilfellet. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 1000-1500,- for den jobben er jo latterlig. Mulig dei fører minimum ein time, men med timepris på 500,- blir dette 2-3 timar, på ein jobb som tar 10-15. Lenke til kommentar
eab Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 1000-1500,- for den jobben er jo latterlig. Mulig dei fører minimum ein time, men med timepris på 500,- blir dette 2-3 timar, på ein jobb som tar 10-15. 5844624[/snapback] Er nok nærmere 1000 den timesprisen møllerkonsernet opererer med Lenke til kommentar
Skikongen Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2006 Presisering: Prisoverslaget var i forbindelse med ordinær 110 000 km service. Minimumspris og minstepris etc. er ikke relevant. Annen sak jeg nettopp kom over: En kompis som skulle fikse vindusviskeren bak på en A6 Avant. Møller hevdet de måtte bytte hele motoren + arbeid = 2 500 kroner. Han leverte den til et ikke-merkeverksted og de fikset det gratis etter at de hadde skiftet mansjett foran. Det viste seg at det kun var et lite stag som var knukket. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Det er fort nærmere 1000kr timen, men 1500 var vel drøyt alikevel. For de hadde vel maks brukt 1 time. og pærer er ikks så dyre. Og i og med at dette var i forbindelse med en service så kunne dette godt ha blitt en del av 2 eller 3 time og ikke blitt så drøyt allikevel. Uanset sparer en masse ved å gjøre det selv. Da er en sikker på at det blir gjort og ordentlig gjort! Må en først ha proff hjelp, må en sjekke priser og omdømme på flere steder før du slipper noen proffe pølsefingre til Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Har aldri testa Møller Skøyen, men Møller generelt har jeg dårlige erfaringer med.. La Møller ordne finelektronikk på bilen, så kan andre verksteder eller du selv ordne resten. Det sparer du mye penger på. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Sparer mye med å gjøre ting selv ja. Skulle bytte varemregister i en kamerat som 99 Jeep Cherokee 2.5TD, og hørte på Jeep verkstedet hvor mye de skulle ha for jobben. De regnet en arbeidsdag for å demontere hele greia hvis det var en erfaren mekaniker som hadde gjort det før. Totalt 10 - 12 timers arbeid for hele greia. Og 10 - 12000 kr med deler. Kamraten min og jeg som ikke hadde skrudd bil før satte igang, og etter rundt 6 timer var hele dritten ute, og satt i sammen igjen 2 - 3 timer senere. Måtte vente litt på nytt vareregister så satte bilen sammen igjen så ha kunne bruke den. Da vi skulle sette det inn igjen noen uker senere brukte vi vel 4 - 5 timer på jobben med å demontere å sette alt sammen igjen. Betalte 3000 for registeret å sparte endel på det. Hadde vi hatt delene da vi begynte hadde hele operasjonen gått på 8 timer vel og skulle vi gjort det igjen nå hadde det gått glatt på 4 timer, så 10 - 12 timer for en erfaren mekaniker som hadde gjort det før må inkludere mange og lange kaffepauser. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Dette er ikke snakk om Møller, men opplegget er det samme: jeg hadde bilen min inne til service hos Havva (BMW). Siden bilen først var inne til service og litt småfiks, så tenkte jeg ikke det skulle bli noen dyr affære å bytte en av pærene i kjørecomputeren. Der tok jeg jammen feil; det kom på 740,- + MVA bare for å bytte den fordømte pæren. Det synes jeg er ganske drøyt når bilen samtidig ble fikset for 7000,- En stund etterpå røk en av de andre pærene i kjørecomputeren, og da googlet jeg litt og fant en side som viste hvordan man skulle bytte pæren. Etter å ha lest i noen minutter, så tok hele jobben cirka 10 minutter + en pære som kostet noen tiere. Jeg har full forståelse for at merkeverkstedene skal tjene penger, men det får være måte på... Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 mitt innlegg er ikke for å forsvare jobber som verksted tar overbetalt for,men hvor mye tror dere et verksted tjener i timen på en mekaniker når timelønnen hans forsikring,arbeidsgiveravgift utgifter på bygg verktøy oppvarming renovasjon fakturering,regnskap lønn til kundemottager osv osv ? Vil bare sette litt fokus på det fordi noen tror et verksted tjener 5-600 kr timen noe som er lysår fra virkeligheten.Det er helt nedpint og det er delene de lever av.Så vi må forstå at hvis vi kommer med delene så er det en høyere timepris.Ved event reklamasjon er tapet en realitet.Det å skifte lyspærer i instrumenter er ikke like lett på alle biler.Noen må du opp på en bukk ta av speedometer wire av med airbag ta av ratt ut med stereo anlegg som kunden har koblet på en så dårlig måte at mange ledninger må kobles på nytt demontere luftekanaler og alle deksler rundt instrumentet,ut med instrument dele bakstykket og skifte pærer.montere i motsatt rekkefølge og deretter koble på diagnoseutstyr for å slette feilkoder på airbag siden man måtte slå på tenning for å sjekke alle pærene uten at rattet var på. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 mitt innlegg er ikke for å forsvare jobber som verksted tar overbetalt for,men hvor mye tror dere et verksted tjener i timen på en mekaniker når timelønnen hans forsikring,arbeidsgiveravgift utgifter på bygg verktøy oppvarming renovasjon fakturering,regnskap lønn til kundemottager osv osv ? 5849512[/snapback] Tror du bilbransjen er alene om å ha faste utgifter? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Faste utgifter har alle bransjer dessverre. Har dårlig erfaring med Formoe sitt verksted i Skien, har opplevd MYE slurv der på en og samme bil. (Var en Mazda 626). Jeg tror det beste resultatet får man hvis man gjør ting selv, jeg stoler ALDRI 100 % på noen som kaller seg fagfolk. Husker en elektriker som skulle sette opp en lampe, klarte å velge skruer som var for korte. Bestefaren min måtte sparke snekkerne som skulle bygge ut huset hans, ham oppdaget de brukte for små spiker. Han gjorde resten selv fordi han var lei av juks. Rørleggeren som skiftet ut blant annet blandebatteriet til dusjen og vannkrana ute gjorde en elendig jobb. Man kan mildt si at det drypte vann etterpå. Måtte selv tette dette da jeg ikke gadd å ringe selskapet. Dette var en forsikringssak, så rørlegger var dekket av forsikringa. Så moralen er å skru alt det du kan selv. Onkelen min skiftet reg reima selv, han hadde aldri gjort det før. Bilen virket i mange år etter på den. (Kanskje ikke helt å anbefale hvis man er kjempe glad i bilen sin). Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 I alle bransjer er det feil.Selv du som leser dette har gjort feil på jobben.Selv om jeg klarer å klippe håret mitt selv og det hadde blitt billigere så er det ikke alltid det beste resultatet.Konkuranse er det beste for alle næringer når det gjelder pris,men det vil desverre gå utover kvaliteten.Er enig med deg i at selvgjort er velgjort,men når det gjelder meg så bruker jeg så lang tid når jeg skal gjøre noe jeg ikke driver med til dagelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå