Hotlink Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Med så mange "guruer" som det er i dette forumet er det sikkert noen som kan svare meg. Jeg ble en gang fortalt at "innholdet" (krystallene) i LCD skjermer er giftig og at en bør unngå at f.eks. barn "smaker" på dette stoffet om den f.eks. skulle falle i gulvet og knuse. Normalt ikke et stort problem, men "just in case" den lille skulle krabbe opp på skrivebordet og på en eller annen måte klare å knuse den. Ofte kan sikkert selve glasset være mer skadelig å få i seg, men denne gangen snakker jeg altså om "innholdet". Er det noen som vet noe ? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Jeg hadde ikke slikket på det. Det er nok giftige saker, men det enda farligere med LSD skjermer Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Det er farlig ja, men. Er nok ikke så veldig stor sjangse for at knøtten gjør akkurat det da. For å si det slik, så kan jo unger spise glass-skår også. Men sannsynligheten for at du legger merke til det er såpass høy at muligheten til at tassen skal få i seg noe er minimal. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 tviler på det knuser, en film foran glasset etc det blir som bristet bilglass regner jeg med i verste fall. hva med at bekymring kan skape uhell ubevisst, men og ikke passe på idet heletatt blir din egen undergang, greit å være forsiktig. støtter den. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Det er mange lag som danner et ganske tykt teppe film. Skulle noe knuse inni der kommer det ikke ut med det første. Du trenger nok ikke bekymre deg. Lenke til kommentar
Bingokongen Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Jeg hadde ikke slikket på det. Det er nok giftige saker, men det enda farligere med LSD skjermer 5844134[/snapback] Ja, da tror jeg ikke du ville trengt det beste av skjermkort heller :!: Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Det skal en del til for å "søle" ut væsken i LCD skjermene. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Tror du skal være enda mere bekymret for lysrørene under kjøkkenbenken og på badet. Knuser du de så kan du puste inn kvikksølvdamp. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Jeg har selv sett og brukt en LCD-skjerm som kan karakteriseres som temmelig totalskadd, og jeg er nær sikker på at det skal veldig mye til for at noen lekkasje kan finne sted. Som perpyro nevner; det er nok en hel del andre ting man bør bekymre seg mer over enn det her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå