Gå til innhold

Giftige LCD skjermer ?

Hotlink

Anbefalte innlegg

Med så mange "guruer" som det er i dette forumet er det sikkert noen som kan svare meg.

Jeg ble en gang fortalt at "innholdet" (krystallene) i LCD skjermer er giftig og at en bør unngå at f.eks. barn "smaker" på dette stoffet om den f.eks. skulle falle i gulvet og knuse.

Normalt ikke et stort problem, men "just in case" den lille skulle krabbe opp på skrivebordet og på en eller annen måte klare å knuse den. Ofte kan sikkert selve glasset være mer skadelig å få i seg, men denne gangen snakker jeg altså om "innholdet".

Er det noen som vet noe ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er farlig ja, men. Er nok ikke så veldig stor sjangse for at knøtten gjør akkurat det da. For å si det slik, så kan jo unger spise glass-skår også. Men sannsynligheten for at du legger merke til det er såpass høy at muligheten til at tassen skal få i seg noe er minimal.

Lenke til kommentar

Jeg har selv sett og brukt en LCD-skjerm som kan karakteriseres som temmelig totalskadd, og jeg er nær sikker på at det skal veldig mye til for at noen lekkasje kan finne sted. Som perpyro nevner; det er nok en hel del andre ting man bør bekymre seg mer over enn det her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...