Gå til innhold

ATI rapporterer gode kvartalstall


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trudde dem var i hardt vær for tiden etter konkurransen fra Nvidias 7800/7900 serie og den store forsinkelsen av X1800.

5844135[/snapback]

Det er de fremdeles...

 

Sett i forhold til siste år gikk det totale overskuddet fra salg av PC-relaterte produkter ned, og det samme gjorde salget av grafikkbrikker for bærbare maskiner.

 

Det er i forbukerelektronikk de gjør det skarpt. digital-TV osv.

 

ATi er uansett ett såpas stort selskap at de klarer seg. Det har jeg heller aldri vært i tvil om! Det er bare synd at det ikke er flere store aktører i dette markedet.

Lenke til kommentar
Er dette inkludert inntektene fra xbox360?

5844519[/snapback]

Vet ikke hvordan det fungerer, men tror ikke det kommer noe inntekter på xbox360. Tror det er sånn at Microsoft har kjøpt et design av ATi for en engangssum.

 

Det er nemmelig Microsoft som har ansvaret for å produsere brikken nå, det er også de som eier den, ikke ATi

Lenke til kommentar
Husk at de fleste handler i billigklassen eller middelklassen. Det er få som kjøper skjermkort i toppklassen.

 

Sant nok, men det er i toppklassen de fete marginene er.

5845164[/snapback]

Et toppklassekort koster kanskje like mye som tre mellomklassekort.

Men likevel kjøpes det mye mer en tre ganger så mange mellomklassekort. Det er derfor her de store summene ligger.

Likevel er det ikke noe vits i å bare satse på mellommarkedet siden produsentene likevel må forske på ny teknologi og det er ikke noe mindre forskningskostnader om man ligger et halv år bak eller foran den andre produsenten.

Lenke til kommentar
Husk at de fleste handler i billigklassen eller middelklassen. Det er få som kjøper skjermkort i toppklassen.

 

Sant nok, men det er i toppklassen de fete marginene er.

5845164[/snapback]

Det er neppe sant, jeg tviler på at ATI og nVidia faktisk tjener penger på High-end kortene separat gjennom salg, selv om man kanskje skulle tro det utfra prisen alene. Tipper at mindre enn 1/100 grafikkort er såkalt high-end kort, husk hvilken markedsandel Intel har her uten noen form for high end kort. Dvs jeg tror å ha de beste high-end kortene gir masse god/gratis PR, samtidig som denne "streben" er med å tvinge teknologien fremover og selskapene fremme i fronten(som JonT også sier). Derimot tror jeg de "håver" inn pengene for denne utviklingen når chippene blir modifiserte for mellomklasse og/eller lowend markedet

Lenke til kommentar

ATI fortjener ikke å tjene penger. Hardwaren er bra mens drivere og programmer suger. Gjelder spesielt AIW/VIVO

 

Ati har hatt driver/program problemer i mange år.

Heller ikke de nyeste driverne er uten masse bugs.

 

Kjøp heller Nvidia til Ati skjerper seg.

 

Har 9800 Pro AIW og har fikset alle problemene etterhvert som de har kommet.

( nei jeg har ikke skrevet om driverne. Dust! )

 

Men nå er det nok. Man skal ikke kaste bort tid og penger på et dårlig produkt.

 

Går tilbake til Nvidia og kjøper 7900 GTX. :dribble:

Lenke til kommentar
Er dette inkludert inntektene fra xbox360?

5844519[/snapback]

Vet ikke hvordan det fungerer, men tror ikke det kommer noe inntekter på xbox360. Tror det er sånn at Microsoft har kjøpt et design av ATi for en engangssum.

 

Det er nemmelig Microsoft som har ansvaret for å produsere brikken nå, det er også de som eier den, ikke ATi

5844605[/snapback]

 

ATI fikk betalt for å utvikle brikken, og royalties for hver brikke som blir produsert.

Lenke til kommentar
ATI fortjener ikke å tjene penger. Hardwaren er bra mens drivere og programmer suger. Gjelder spesielt AIW/VIVO

 

Ati har hatt driver/program problemer i mange år.

Heller ikke de nyeste driverne er uten masse bugs.

 

Kjøp heller Nvidia til Ati skjerper seg.

 

Har 9800 Pro AIW og har fikset alle problemene etterhvert som de har kommet.

( nei jeg har ikke skrevet om driverne. Dust! )

 

Men nå er det nok. Man skal ikke kaste bort tid og penger på et dårlig produkt.

 

Går tilbake til Nvidia og kjøper 7900 GTX.  :dribble:

5846707[/snapback]

 

 

snakker om fanboy :p

 

uansett. bra at ATI kom seg på bena etter 1800 "katastrofen", og får håpe at de kommer med gode kort utover sommeren når DX10 kort blir produsert :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...