[CyB]girl Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Prøver og sette opp et hjemmenettverk mellom winXP og winME, internett oppkobling (modem) på maskina med ME. Maskina med XP finner begge maskinene, men får ikke tilgang på ME-maskina. Maskina med ME, finner bare "seg selv". Har kontrollert at nettverkskortene er ok, og har prøvd med en annen kryssa TP-kabel. Har strevd i ei uke nå, og skjønner fremdeles ikke hva som kan være problemet... Håper noen kan hjelpe meg.. Vennlig hilsen Camilla Alias [CyB]girl http://home.no.net/kolstadc/ Lenke til kommentar
Laka Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Finner du ME-maskina når du pinger IP dens? Hvis den bare finner seg selv på nettverket, prøv å bytt til Windows-pålogging, det skal hjelpe. Lenke til kommentar
Destro Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 kjører du på tcp/ip elle ipx/spx prøv å pinge ipaddresen. se etter om du har rett ipaddrese ikke bruk 0 eller 256 til slutt og se etter att de er omtrent likk addrese på begge untat det siste numeret eller så kan du ha in ipx/spx prottokolen. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 IP-oppsett: Server: 192.168.0.1 Terminal: 192.168.0.2 Terminal: 192.168.0.3 Submask: 255.255.255.0 Bare prøv windows-pålogging, det skal det virke, selv om de andre maskinene har "klient for microsoft nettverk? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Slet med dette her jeg også. Fnt ut at firewallen min blokka den andre maskinen. gjorde det med xp+98. Internett funker jo som du ser men den er ikke delt. Det orker jeg ikke å pese med når jeg først har fått til nettverket (switch fra smc). Smc switchen fikset jo alle adresser og og all konfigutasjon med litt hjelp av xp... Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Jeg husker en gang jeg og noen kamerater hadde et lite LAN så satt jeg med ME, en med Win98 og to med Win2k. Jeg fant han med Win98, men fant ikke de to med Win2k. Det vi fant ut var at hvis vi skulle komme inn på de to Win2k maskinene så måtte vi skrive en kommando. Mener den var //C$ [navnet på maskina]. Kan ikke garantere at det er den nøyaktige kommandoen, men det var no i den dur :smile: Kan også se hva Bjarnez skriver i denne tråden er til hjelp. PS: Her fant jeg ut no som jeg lurte på :razz: [ Denne Melding var redigert av: zn00ker på 2002-09-26 22:58 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå