MiSP Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Som topic sier: Hvor finner jeg loven om ytringsfrihet? Jeg vil gjerne vite hva som står der i sin helhet, men jeg fant ingenting på lovdata.no... Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Sjekk Grunnloven, paragraf 100. http://lovdata.no/all/tl-18140517-000-006.html#100 Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2006 Takk. Jeg trodde at ytringsfriheten kun gjaldt ikke-injurierende ytringer, men der tok jeg visst feil... her står det faktisk ytringsfrihet ~s|frihet rett til å uttale seg fritt, men ikke injurierende, om forhold av offentlig interesse Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Takk. Jeg trodde at ytringsfriheten kun gjaldt ikke-injurierende ytringer, men der tok jeg visst feil... her står det faktisk ytringsfrihet ~s|frihet rett til å uttale seg fritt, men ikke injurierende, om forhold av offentlig interesse 5843840[/snapback] Er vel ca det samme som står i loven, litt forkortet. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 (endret) Paragarafen om ytringsfrihet finner man i grl. § 100 og EMK art. 10. I grl. § 66 har man en utvidet ytringsfrihet for våre stortingsrepresentanter. Edit: Vi har selvfølgelig straffebestemmelser om rasistiske ytringer etc. i straffeloven. Endret 31. mars 2006 av KVTL Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2006 (endret) Hva menes da med "injurierende"? Tenker på denne teksten... Edit: Ikke det forfatteren skriver, men det biskopen sa. Kanskje ikke direkte inrurierende... Endret 31. mars 2006 av MiSP Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 (endret) Hva menes da med "injurierende"? Tenker på denne teksten...Edit: Ikke det forfatteren skriver, men det biskopen sa. Kanskje ikke direkte inrurierende... 5843942[/snapback] Ah.. nei, må nok sterkere kost til. . F.eks. hvis man sier at en person er .. pedofil. Uten at han er det. Da kan det bli spenstig. Endret 31. mars 2006 av klilleng Lenke til kommentar
V-by Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Er det ikke noe om at jeg har lov til å si: "Jeg syntes du er en dritt" men ikke "Du er en dritt"?? Mener å huske at en snakket med en politimann om det i fylla, og sa: "jeg syntes du er en ***, jeg syntes bla bla bla" osv... og han kunne ikke gjøre noe... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå