Sephirot Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Vi skal innstallere trådløst nett (NextGentel) på mandag, og da skal jeg kjøpe trådløst nettverkskort til pcen min. Min PC vil stå 2 etasjer over den trådløse ruteren, dette er et gammelt trehus. Det jeg lurer på om det egentlig er hipp som happ hvilket kort jeg kjøper med hensyn til merke, USB eller PCI og så videre? Noen som har noen gode forslag? Pris: Max 300-350 kroner. På forhånd takk! Lenke til kommentar
hwl Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Vi skal innstallere trådløst nett (NextGentel) på mandag, og da skal jeg kjøpe trådløst nettverkskort til pcen min.Min PC vil stå 2 etasjer over den trådløse ruteren, dette er et gammelt trehus. Det jeg lurer på om det egentlig er hipp som happ hvilket kort jeg kjøper med hensyn til merke, USB eller PCI og så videre? Noen som har noen gode forslag? Pris: Max 300-350 kroner. På forhånd takk! 5843422[/snapback] Jeg kan anbefale dette kortet som er knallbra, utrolig stabilt, veldig bra rekkevidde etc, jeg er iallfall knallfornøyd. Koster litt over det du har satt, men jeg er fornøyd etter å ha prøvd utallige kort som ikke var gode nok mtp. stabilitet og rekkevidde. Lenke til kommentar
Sephirot Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2006 Takk for kjapt svar! Dette er kanskje litt dumt spørsmål, jeg er temmelig ny mtp slike kort, men jeg regner med det går an å vri på antenna på det 3com-kortet? Ser den ligger mot venstre på bildet, men ville helst hatt antenna stående rett opp. Må bare være sikker så jeg ikke lager problemer for meg selv. Lenke til kommentar
hwl Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Takk for kjapt svar! Dette er kanskje litt dumt spørsmål, jeg er temmelig ny mtp slike kort, men jeg regner med det går an å vri på antenna på det 3com-kortet? Ser den ligger mot venstre på bildet, men ville helst hatt antenna stående rett opp. Må bare være sikker så jeg ikke lager problemer for meg selv. 5843565[/snapback] Ja, antennen kan vris på og kan også tas av(sitter ikke fast på kortet som noen antenner gjør) Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Når avstanden er relativt stor, bør man ikke velge en antenne som er løs (med ledning) slik at det blir lettere å finne et godt signal ? Lenke til kommentar
Sephirot Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2006 Ok, det er godt å vite. Når det gjelder avstanden til ruteren vil den være mindre enn 10 meter uansett, og maks to etasjer. Om det blir store problemer kan jeg alltids ordne det til en etasje (flytte ruteren opp). Det skulle vel ikke by på noen problemer det? Lenke til kommentar
dominus Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 https://prisguiden.no/product.php?product_id=17348 dette er ett kort vi bruker mye av på jobb. der er det mange betongvegger, glass og andre ikke gode forhold for radiosignaler.. men det duger bra og det er stabilt og billig.. Lenke til kommentar
Sephirot Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2006 Det CNet var jo veldig billig ja. Ser anbefalingene her går på PCI-kort: Pleier disse å være bedre enn usb til samme pris, eller skyldes det bare tilfeldigheter? Lenke til kommentar
dominus Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 endel usbplugger har fabelaktig dårlig rekkevidde. dette skyldes en veldig liten antenne og sendestyrke. kjøp deg ett pci kort du med sma tilkobling for antenne du. da kan du swappe antenna med en dipol, retningsstyrt eller en med kabel om du vil (slik de to alternativene som her er skissert har) Lenke til kommentar
Sephirot Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2006 Aha, takk for oppklaringen. Da blir det helt klart PCI på meg. Ser ut som om jeg ender med Cnet-kortet pga prisen. Det var gyselig billig hvis det samtidig er et bra kort. Lenke til kommentar
Sephirot Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2006 (endret) Takk for tipsene dere. Da var CNet-kortet bestilt til meg; men for å mase litt mer: Han ene vi bor med har en desktop-PC og vi er usikre på om det er plass til PCI kort i, så han må nok kjøpe USB. Er det noen som kan anbefale noen bra USB-trådløse nettverkskort i 2-300-kronersklassen, eller er de samme ulla alle sammen, så det blir hipp som happ? Endret 31. mars 2006 av Sephirot Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Tipper at han har plass til PCI kort uansett. Det er jo bare å ta en titt Lenke til kommentar
Sephirot Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2006 Jo, du har kanskje rett. Sånne desktoper ser bare så lave ut, og PCI kortene så høye. Men i forhold til å bruke til å bruke til bærbar så vurderer han USB, og hvordan er kvaliteten på disse? Om vi f.eks. bare går innom Elkjøp og kjøper et usb trådløst-kort til 300 kr., er det grei kvalitet på disse eller er de helt crap? Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 (endret) Om vi f.eks. bare går innom Elkjøp og kjøper et usb trådløst-kort til 300 kr., er det grei kvalitet på disse eller er de helt crap? 5844214[/snapback] Jeg bruker bare de billigste Topcom nettverkskortene og routere som er solgt hos Lefdal. Har kjørt to stk. Topcom routere 24/7 i 2 år uten noe tull samt 1 stk. pcmcia og 1 stk. usb kort fra Topcom like lenge. Topcom levere veldig gode produkter for en latterlig sum Erfaringene mine med Dlink er noe helt annet mens Belkin er også ok. Endret 31. mars 2006 av Spartan Lenke til kommentar
expose2k Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 (endret) det 3com kortet er "low profile", og vil nok passe Endret 31. mars 2006 av expose2k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå