Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nytt trådløst nettverkskort <300kr- hipp som happ?

Anbefalte innlegg

Vi skal innstallere trådløst nett (NextGentel) på mandag, og da skal jeg kjøpe trådløst nettverkskort til pcen min.

Min PC vil stå 2 etasjer over den trådløse ruteren, dette er et gammelt trehus.

Det jeg lurer på om det egentlig er hipp som happ hvilket kort jeg kjøper med hensyn til merke, USB eller PCI og så videre?

Noen som har noen gode forslag?

Pris: Max 300-350 kroner.

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi skal innstallere trådløst nett (NextGentel) på mandag, og da skal jeg kjøpe trådløst nettverkskort til pcen min.

Min PC vil stå 2 etasjer over den trådløse ruteren, dette er et gammelt trehus.

Det jeg lurer på om det egentlig er hipp som happ hvilket kort jeg kjøper med hensyn til merke, USB eller PCI og så videre?

Noen som har noen gode forslag?

Pris: Max 300-350 kroner.

På forhånd takk! :)

5843422[/snapback]

Jeg kan anbefale dette kortet som er knallbra, utrolig stabilt, veldig bra rekkevidde etc, jeg er iallfall knallfornøyd. Koster litt over det du har satt, men jeg er fornøyd etter å ha prøvd utallige kort som ikke var gode nok mtp. stabilitet og rekkevidde. :)

Lenke til kommentar

Takk for kjapt svar! :)

Dette er kanskje litt dumt spørsmål, jeg er temmelig ny mtp slike kort, men jeg regner med det går an å vri på antenna på det 3com-kortet? Ser den ligger mot venstre på bildet, men ville helst hatt antenna stående rett opp. Må bare være sikker så jeg ikke lager problemer for meg selv. :)

Lenke til kommentar
Takk for kjapt svar!  :)

Dette er kanskje litt dumt spørsmål, jeg er temmelig ny mtp slike kort, men jeg regner med det går an å vri på antenna på det 3com-kortet? Ser den ligger mot venstre på bildet, men ville helst hatt antenna stående rett opp. Må bare være sikker så jeg ikke lager problemer for meg selv.  :)

5843565[/snapback]

Ja, antennen kan vris på og kan også tas av(sitter ikke fast på kortet som noen antenner gjør)

Lenke til kommentar

Ok, det er godt å vite.

Når det gjelder avstanden til ruteren vil den være mindre enn 10 meter uansett, og maks to etasjer. Om det blir store problemer kan jeg alltids ordne det til en etasje (flytte ruteren opp). Det skulle vel ikke by på noen problemer det? :)

Lenke til kommentar

endel usbplugger har fabelaktig dårlig rekkevidde. dette skyldes en veldig liten antenne og sendestyrke. kjøp deg ett pci kort du med sma tilkobling for antenne du. da kan du swappe antenna med en dipol, retningsstyrt eller en med kabel om du vil (slik de to alternativene som her er skissert har)

Lenke til kommentar

Takk for tipsene dere. :D

Da var CNet-kortet bestilt til meg; men for å mase litt mer: :blush:

Han ene vi bor med har en desktop-PC og vi er usikre på om det er plass til PCI kort i, så han må nok kjøpe USB.

Er det noen som kan anbefale noen bra USB-trådløse nettverkskort i 2-300-kronersklassen, eller er de samme ulla alle sammen, så det blir hipp som happ?

Endret av Sephirot
Lenke til kommentar

Jo, du har kanskje rett. Sånne desktoper ser bare så lave ut, og PCI kortene så høye. :)

Men i forhold til å bruke til å bruke til bærbar så vurderer han USB, og hvordan er kvaliteten på disse?

Om vi f.eks. bare går innom Elkjøp og kjøper et usb trådløst-kort til 300 kr., er det grei kvalitet på disse eller er de helt crap?

Lenke til kommentar
Om vi f.eks. bare går innom Elkjøp og kjøper et usb trådløst-kort til 300 kr., er det grei kvalitet på disse eller er de helt crap?

5844214[/snapback]

Jeg bruker bare de billigste Topcom nettverkskortene og routere som er solgt hos Lefdal.

Har kjørt to stk. Topcom routere 24/7 i 2 år uten noe tull samt 1 stk. pcmcia og 1 stk. usb kort fra Topcom like lenge.

Topcom levere veldig gode produkter for en latterlig sum :thumbup:

Erfaringene mine med Dlink er noe helt annet :nei: mens Belkin er også ok.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...