Gå til innhold

Må ha ram som klarer 280-300 mhz, maks 2k


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du finner neppe 1G moduler som går så høyt. De raskeste er ratet 250MHz, men dette går ikke høyere enn 270MHz:

http://www.gskill.com/f1-4000biu2-hv.html

Du kan nok nå 300MHz med 4stk. 512MB TCCD moduler, ellers må du klare deg med noe lavere frekvens.

Uansett hva du velger må du gi RAMen god kjøling for å få mest mulig ut av den. Det gjelder særlig hvis du kjører høy spenning. Sett på en vifte eller to for optimum performance:)

Lenke til kommentar
Du må i hvertfall se etter RAM med TCCC minnebrikker. Alle 2GB settene som klokker høyt bruker disse. Hvis du finnet et rimelig sett basert på disse kan de godt klokke like godt som de som er ratet for høyere frekvens.

5843489[/snapback]

 

Alle er vel en drøy påstand, TCCD/TCCC er veldig avhening av revisjon og riktig bruk av volt, disse dør fort hvis du mater de med for mye over 3V. UCCC er helt håpløst, noe bl.a. OCZ bruker.

De fleste som får brikkene over 300MHz kjører singlechannel, noe som i det store hele er veldig uinteressant.

Lenke til kommentar

De brikkene som går høyeste må vel være crucial ballistix pc4000 brikkene. Eneste negativt med dem er at de kan dø ved bruk av for høy spenning. Kjører mine på 270mhz 3.3.3.7 med 2.68v. Så jeg tror at det ikke vil være et problem å få den over 280 eller 290. Må bare øke litt på spenning, men den sjansen tar jeg ikke, hehe. Klarer fint å kjøre windows med 240mhz 2.5.2.2.5 og 2.7v, så jeg har ikke lyst at de skal dø fra meg.

Lenke til kommentar
Men hvorfor iallverden skal du absolutt ha 280-300mhz?

 

Er det AMD du kjører så sett minnet på en divider, du taper ingen ytelse i forhold til å kjøre ram 1:1. Klokk prosessor så langt den klarer og sett minnet på den høyeste divider det klarer.

5843954[/snapback]

 

ok! Kjøper de ocz brikkene jeg sa i starten!

 

Men er det ikke en fordel viss du klokker din cpu til 2800 mhz og ha 280 mhz minne?

Lenke til kommentar

Du kunne vurdere å legge i litt mer og kjøpe disse:

http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=23951

Uansett er det fint å kjøre uten minnedeler med høy HTT, men det er ikke alltid optimalt hvis du må kjøre slakk timing for å komme høyt i frekvens. Du må prøve/feile og finne optimal HTT, multiplier og minnehastinghet/timing for akkuratt ditt overklokk. Det er jo mye av moroa:)

Lenke til kommentar
ok! Kjøper de ocz brikkene jeg sa i starten!

Men er det ikke en fordel viss du klokker din cpu til 2800 mhz og ha 280 mhz minne?

5843979[/snapback]

 

Nja, det betyr veldig lite. Om du har en god prosessor kan du kanskje klokke fra 2000mhz til 3000mhz og få 50% bedre ytelse på systemet. Om du kjøper svindyre rambrikker og går fra 200mhz til 300mhz på minnet så får du kanskje 5% bedre ytelse.....

 

Det er rett og slett minimalt med ekstra ytelse å hente på høyere hastighet på RAM. Eg ville heller valgt ett sett med tightere timings enn det settet du har valgt.

Har sjølv dette settet, og annbefaler det på det varmeste.

 

De brikkene som går høyeste må vel være crucial ballistix pc4000 brikkene. Eneste negativt med dem er at de kan dø ved bruk av for høy spenning. Kjører mine på 270mhz 3.3.3.7 med 2.68v. Så jeg tror at det ikke vil være et problem å få den over 280 eller 290. Må bare øke litt på spenning, men den sjansen tar jeg ikke, hehe. Klarer fint å kjøre windows med 240mhz 2.5.2.2.5 og 2.7v, så jeg har ikke lyst at de skal dø fra meg.

5843630[/snapback]

Det er jo også litt negativt at de hadde så høy feilprosent at Crucial tok de ut av salg :p

Eg har hatt 2 sett med Crucial Ballistix PC4000 z503. Begge settene døde på under to måneder. Det første settet kjørte eg på 2,9v 290mhz, på det andre så kjørte eg bare 2,6v 260mhz for å være sikker på at de ikkje fikk for høy spenning, men de døde samme f***.

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...