Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Installere windows- går ikke?

Anbefalte innlegg

Heisann.. ok, tar det hele fra starten:

jeg har 6 harddisker.. den jeg hadde windows på var veldig klikk og lagde lyder, så jeg bestemte meg for å ta den ut for å legge windows på en annen harddisk før den krasja.. så jeg tok ut den med windows på, så skulle jeg legge det på en annen... så setter jeg i xp-cden, men så velger jeg hvilken partisjon jeg skal ha det på.. så begynner den å kopiere filer, så skal den restarte seg ikke sant. men når den restarter seg og skal begynne på installasjonen kommer det: "feil under lasting av operativsystem".. etterhvert sletta jeg alle partisjonene og prøvde på nytt .det hjalp ikke en SHIT.. så nå har jeg mista alt jeg hadde på alle harddiskene :( omg. men får fortsatt ikke installert windows.. dette suger. jeg skjønner IKKE hva som kan være galt. hadde vært kos med litt hjelp folkens :\

kos<3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sterkt å anbefale at man kobler vekk alle andre disker inntil installasjonen er ferdig.

Når du tar ut (eller legger til) en disk så vil BIOS sannsynligvis forandre bootrekkefølgen. Resultatet blir at en vilkårlig disk kan forsøke å boote, og det kommer en feilmelding.

Det er ikke verre enn at man selv må holde styr på bootrekkefølgen i BIOS.

Lenke til kommentar
Sikker på at det hadde noe med SATA og IDE å gjøre? Var det ikke bare BIOS bootrekkefølge som lagde krøll?

5843205[/snapback]

Jeg bare dro ut ledningene til IDE hd, så gikk installeringen uten problemer!! Hva som gjorde det vet jeg ikke, fordi jeg kan ikke noe med BIOS, men når jeg hadde bare sata disken så gikk det som en kule!!

Lenke til kommentar

hmm kan prøve når jeg kommer hjem. men jo, jeg har 4 s-ata og 1 ide. når jeg prøver med bare s-ata diskene så funker det ikke i det hele tatt. da kommer det et eller anna med systemdisk greier eller no. men på ide-disken så kommer det "feil under lasting av operativsystem".

har testa med bare 1 og 1 disk også, men kan prøve å skaffe meg en anna xp cd også.. vet ikke hva som er galt. skjønner ingenting. sykt irriterende.

men skal prøve å bare ha i ide-disken da. og restarte biosen etter det. så får vi se hva som skjer.. takk for hjelpa.. kommer nok tilbake hvis jegi kke får det til =P

kos<3

Endret av DarkZhade
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...