Gå til innhold

Ha med bærbar pc på fly?

Anbefalte innlegg

Hei. Klassa mi skal til London ei uke nå, drar i morra. Også tenkte jeg at jeg skulle ta med bærbarn, men vil ikke akkurat ha den under flyet under 20 andre kofferter. Kan jeg ta den med inn i flyet? Ene lærern min prata på at da ville det bli lange sjekker av den og slik, stemmer det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja delvis.... dersom du har pCMCIA innstikks kort til WLAN så kan de vel kreve og ta ut det. Og alle andre sendere den kanskje har må deaktiveres eller noe tror jeg. ettersom den ikke har lov til og sende/motta during flight... fikk ikke bruke lille PDA'n min jeg.. fordi den hadde MULIGHET til WLAN :dontgetit:

Lenke til kommentar

Jeg har hørt at det er lov, men det er vel litt forskjellig fra flyselskap til flyselskap, sikkert noen som nekter deg det p.g.a. WLAN o.l.

Men sålenge den går innenfor størrelsen på håndbagasje, altså selve veska, tror jeg neppe du blir stoppet.

Vet ihvertfall at den ikke bare kommer under 20 kofferter, men den kommer nok til å bli ganske kaldt nede i bagasjerommet, maskinen tåler det sikkert, men.

Lenke til kommentar

Det har vært lov i alle flyselskap jeg har flydd med hittil.

Når jeg drar til Spania så går det helt fint. Samme med alle andre land.

Når jeg dro til London i vinterferien så gikk det helt fint, fløy med norwegian tror jeg.

Deilig å se på filmer på flyet, tiden går så fort da :)

Lenke til kommentar
Okei, dette er en pc uten integrert wlan-kort så da skal det nok gå bra. Men hvis det ikke gjør det da? Må jeg sette den igjen på flyplassen? :dontgetit:

5843082[/snapback]

meh, trur ikke det...du får vel lov til å ta den med, men ikke bruke den...kanskje den blir beslaglagt til du kommer fram?

Lenke til kommentar
Okei, dette er en pc uten integrert wlan-kort så da skal det nok gå bra. Men hvis det ikke gjør det da? Må jeg sette den igjen på flyplassen? :dontgetit:

5843082[/snapback]

meh, trur ikke det...du får vel lov til å ta den med, men ikke bruke den...kanskje den blir beslaglagt til du kommer fram?

5843097[/snapback]

Samme det bare den blir med :p Kan gjerne bruke den for min del..

Lenke til kommentar

5843082[/snapback]

5843097[/snapback]

5843100[/snapback]

heh, trukke du har no å bekymre deg for... du får smugle med deg no khat tilbake, selge det på grønland eller tøyen ;)

Lenke til kommentar

5843082[/snapback]

5843097[/snapback]

5843100[/snapback]

heh, trukke du har no å bekymre deg for... du får smugle med deg no khat tilbake, selge det på grønland eller tøyen ;)

5843109[/snapback]

Jaha? Hvorfor skulle jeg ville det?

Lenke til kommentar

5843082[/snapback]

5843097[/snapback]

5843100[/snapback]

5843109[/snapback]

Jaha? Hvorfor skulle jeg ville det?

5843219[/snapback]

heh, var ment som en spøk da... det er en meget kjent smuglerrute for khat :p ...

Lenke til kommentar
Bare for å ha nevnt det: De har andre stikkontakter i England enn i Norge, så du må ha adapter eller annen strømkabel. Spenningen er den samme (230V/50Hz).

5844875[/snapback]

:dontgetit: Det hadde jeg ikke tenkt på. Man får vel sikkert kjøpt en adapter der nede eller?

Lenke til kommentar
Vet ihvertfall at den ikke bare kommer under 20 kofferter, men den kommer nok til å bli ganske kaldt nede i bagasjerommet, maskinen tåler det sikkert, men.

5843007[/snapback]

Her vel vært oppe før, men men.

Som du kanskje vet så reiser våre firbente venner også med fly. Hunder og katter og andre ymse dyr (og ikke minst mennesker du ikke har råd til bilett, som du pakker i en koffert) blir satt i lasterommet.

Det jeg skal frem til: Alle fly som har trykkabin har også trykksatt lasterom. Lasterommet er også temperaturregulert til en temperatur som går fint å leve på, over frysepunktet ihvertfall.

Lenke til kommentar
ja temp tenkte jeg ikke på.. utside temp i 20.000 fot er jo -44 elns... det er kaldt det..

5843010[/snapback]

Lasterommene på alle moderne fly er trykksatte og temperert med aircondition, akkurat sånn som passasjerkabinen, så det trenger man ikke å tenke på.

De fleste flyselskaper vilfaktisk ikke at du sender laptoper som innsjekket bagasje. Det har med deres ansvar å gjøre. I europa har jeg aldri opplevd at du må ta up laptopen av håndbagasjen når du går gjennom sikkerhetspunkter, mens i USA må du vanligvis ta den ut og la den scannes separat. Det samme gjelder forøvrig både sko og belter ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...