Gå til innhold

Israelsk familie gav palestiner skyss: alle drept

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sinnsykt stressende det er med Palestine/Israel saken(e).

Begynner å bli lei nå...

5845015[/snapback]

Det er begge sidene sin skyld at dette skjer, la dem holde på. Ingen er bedre enn andre.

5847591[/snapback]

Begge sider har kanskje skyld, men å påstå at ingen er bedre enn andre er sludder. Jeg har mye større respekt for noen som ikke målretter sivile.

Endret av invictus
Lenke til kommentar
Hamas alene har SELV tatt på seg skylden for (målrettede) drap på flere hundre sivile (tror tallet var omtrent 500 selv om jeg ikke husker hvor lang periode det var snakk om) israelere i følge en relativt palestina-vennelig kanadisk dokumentar som gikk på tv rundt de tider valget der nede foregikk. I tillegg kommer de andre organisasjoner som f.eks. arafatt sitt terrorist-parti som også har en god del sivile liv på samvittigheten.

Det stemmer sikkert, men jeg skjønner ikke helt hva det har med saken å gjøre.

Når vi hører om israelske drap på "sivile" så er det også gjerne tatt med terrorist-ledere i fallet som gjemte seg blant "sivile". En sivil som skjuler en terrorist er ikke lenger en sivil; Da har personen(e) valgt å ta del i krigen.

5847482[/snapback]

Har du noen kilder du kan vise til?

Men hvis det er slik, hva om en terrorist gjemmer seg i et hus hvor det bor en barnefamilie. Mener du at hele familien, inkludert barna, har valgt å ta del i krigen da?

Lenke til kommentar
Bare for å ha sagt det; jeg gidder ikke å diskutere på denne tråden

Så hvorfor gjør du det?

Fordi jeg begynner å bli lei av folk som konstant tror at Palestina bare dreper og dreper, mens Israel liksom er helt stuereine! Dere må ikke tro at Israel med USA på lag gjør noe mindre galt enn hva sinte palestinere gjør..

Jo jeg tror Israel med USA på lag gjør noe mindre galt. Å ikke målrette sivile er mindre galt. Ingen har påstått at Israel er perfekte, men jeg tror definitivt at de gjør mindre galt.

Vi skal selvfølgelig ta avstand fra vold, selvmordsbombing osv. Men vi kan da ikke gå rundt å si at Palestina må skjerpe seg.

Jo de kan skjerpe seg med å målrette sivile.

Tenk over hvorfor noen palestiner gjør opprør, og er forbannet på Israels umenneskelige maktdemonstrasjoner, kun fordi USA er med på laget deres. Er dere virkelig klar over hvor store palestinske områder Israel faktisk har okkupert de siste 20 årene. Nei, regnet ikke med det!

Prøver du å legitimere disse avskylige handlingene som har skjedd ved å skylde på Israels maktdemonstrasjoner? Drap er drap. Formildende omstendingheter eksisterer ikke.

Og før du uttaler deg noe som helst om okkupasjon av "palestinske områder" så bør du sette deg inn i hva det "palestinske folket" egentlig er. Ingen vits å belære oss om noe vi alt vet, og spesielt ikke når det du sier ikke nødvendigvis er korrekt.

Så drit i Frp og det der jævla "å,usa er bra, alt som har med usa å gjøre er bra ass, vi hater utlendinger, drep dem ass!..fæ'æn, de sosialista; ødelegger liva våre ass."

Usakelig. Ingen her hater utlendinger bare fordi vi ikke liker selvmordsbombere og terrorister.

I say: Fuck USA and Israel.

Hvorfor det?

Let them see no mercy! :)

Dette er bare skummelt. At vår nærmeste allierte, og ansvarlig for at norge er som det er i dag; et fritt land med enorm rikdom (ja det var ikke AP som muliggjorde oljen for å si det slik), ikke skal "see no mercy" er en svært skremmende holdning. Biter du hånden som forer deg så vil hånden til slutt være borte. Jeg anbefaler deg å lese litt norges og verdens -historie for å få innsikt i hvor mye USA har gjort for oss.

Endret av invictus
Lenke til kommentar
Når vi hører om israelske drap på "sivile" så er det også gjerne tatt med terrorist-ledere i fallet som gjemte seg blant "sivile". En sivil som skjuler en terrorist er ikke lenger en sivil; Da har personen(e) valgt å ta del i krigen.

5847482[/snapback]

Har du noen kilder du kan vise til?

Kan sikkert prøve å finne noe, men det får isåfall bli i morgen tidlig.

EDIT: Tviler egentlig på at jeg kommer til å gidde, men det er spesielt en sak som er veldig bra eksempel på dette. Du kan søke på de norske avisene så finner du infoen du trenger selv. Det jeg snakker om er selvfølgelig drapet på hamas sin øverste leder sjeik yassin som var ansvarlig for enorme mengder terroraksjoner. Du kan jo også lese om reaksjonene og hvor mange _sivile_ israelere som målrettet døde som en hevn fra palestinerne i perioden etterpå.

Men hvis det er slik, hva om en terrorist gjemmer seg i et hus hvor det bor en barnefamilie. Mener du at hele familien, inkludert barna, har valgt å ta del i krigen da?

5847605[/snapback]

Selvfølgelig har ikke barna tatt det valget. De eneste som er ansvarlig da er foreldrene som har deltatt i krigen og som dermed har utsatt sine egne barn for konsekvensene av krig. Ekstremt dårlige foreldre med andre ord. Det er helt forkastelig at foreldre kan gjemme seg bak barna sine på den måten ved å dra de ufrivillig inn i en krig også etterpå klage når det går galt.

Endret av invictus
Lenke til kommentar
Men kamphelikoptre og bulldozere mot sivilbefolkning er helt helt stuereint?

Når har israel brukt kamphelikoptre og bulldozere til å drepe sivile?

Skjønner ikke at du gidder legge så mye energi i en påstand som er så lite fundamentert. Senest i går så argumenterte du trehundre prosent andre veien

Ikke slik jeg ser det. Når en israelsk soldat dreper en tilfeldig sivil er det ikke med sin regjering eller folks velsignelse. Og han blir stillt ansvarlig for sine handlinger. Kan du si det samme for palestinske terrorister? Og de 70% som stemte på HAMAS?

En ting su gjorde her som kalles selektiv informasjon, familien plukket opp det de trodde var en ortodoks jøde, var det euronews sa, så sånn sett hjalp de ikke palestinere

Javel. Men det var ikke selektivt, jeg bare fikk ikke med meg den biten.

Bare for å ha sagt det; jeg gidder ikke å diskutere på denne tråden, og vet dere hvorfor? Fordi jeg begynner å bli lei av folk som konstant tror at Palestina bare dreper og dreper, mens Israel liksom er helt stuereine!

Jeg har aldri sagt at det Israel gjør er stuerent. Det jeg stort sett argumenterer imot er denne fremstillingen av jøder som blodtørstige mordere som styrer hele verden og palestinere som uskyldige ofre. Ganske interessant at du opplever debatten stikk motsatt til tross for det store jødehatet og skepsissen som finnes i europa og ikke minst norge hvor en 70-80% uten videre stiller seg på palestinsk side og blandt annet er med på å donere penger som går til kjøp av eksplosiver som sprenger familierestauranter og skolebusser.

Lenke til kommentar
Sinnsykt stressende det er med Palestine/Israel saken(e).

Begynner å bli lei nå...

5845015[/snapback]

Det er begge sidene sin skyld at dette skjer, la dem holde på. Ingen er bedre enn andre.

5847591[/snapback]

Begge sider har kanskje skyld, men å påstå at ingen er bedre enn andre er sludder. Jeg har mye større respekt for noen som ikke målretter sivile.

5847600[/snapback]

Selvfølgelig, det er trist at sivile må ta del i denne saken og bøte for alt regjeringen gjør.

Men du kan ikke akkurat si at Israel er et snilt og uskyldig land. De har straffet sivilbefolkningen de også. Og nei, det forsvarer ikke at terrorister sprenger uskyldige i lufta. Det er terrorangrep.

Men at soldater som drepes (i tjeneste) er motstandsangrep.

Til trådstarter: Fant ut at det sto at palestineren kledde seg ut som en jødisk mann eller noe, så hvorfor skriver du "Israelsk familie gav palestiner skyss: alle drept"?

Endret av pavlion
Lenke til kommentar
Til trådstarter: Fant ut at det sto at palestineren kledde seg ut som en jødisk mann eller noe, så hvorfor skriver du "Israelsk familie gav palestiner skyss: alle drept"?

5847653[/snapback]

Er det mindre riktig alikevel da? Var det ikke en palestiner som fikk skyss og som drepte en israelsk familie?

Lenke til kommentar
Men du kan ikke akkurat si at Israel er et snilt og uskyldig land. De har straffet sivilbefolkningen de også.

Ingen har påstått at israel er snille og uskyldige. Jeg er fullstendig klar over at sivile og "sivile" har dødd som et resultat fra israelske handlinger i konflikten, men det er ikke _målrettet_ sivile, og det er en enorm forskjell.

Forøvrig nevnes det i tråden at man ikke skal se på alle palestinere som onde og det er i og for seg greit. Jeg mener absolutt ikke at hver enkelt palestiner er ond, derimot så mener jeg at det palestinske folk i sin helhet er terrorister eller terrorist-sympatisører ettersom kjente terrorist-organisasjoner fikk tilnærmet 100% (hamas + fatah) av stemmene ved sist valg. Når folk bevisst stemmer på et parti som har stått bak en eller flere målrettede angrep mot sivile så støtter de definitivt terrorisme, og når mesteparten av stemmene går til terrorister så betyr det at det palestinske folket vil ha terrorister som ledere.

Endret av invictus
Lenke til kommentar
JERUSALEM (CNN) -- A Palestinian suicide bomber detonated explosives in a car near the West Bank on Thursday night, killing himself and three Israelis in the vehicle with him, Israeli medical sources said.

Eli Bin, the head of Israel's Red Star of David medical organization, told CNN that authorities were investigating the possibility that the Israeli family had given the suicide bomber a ride.

[...]

En ting su gjorde her som kalles selektiv informasjon, familien plukket opp det de trodde var en ortodoks jøde, var det euronews sa, så sånn sett hjalp de ikke palestinere

5844919[/snapback]

Oppsiktsvekkende at enkelte forsøker å vri fokus fra det som faktisk skjedde:

- Palestinsk selvmordbomber haiker, og sprenger en familie på tre jøder.

Til dette:

- Familie på tre jøder hjelper ikke palestinere, da mannen som sprengte dem så ut som en ortodoks jøde.

Blir det mindre groteskt fordi denne familien trodde mannen var jøde?

Jeg oppfordrer trådstarter til å beholde tittelen, da dette beskriver hva som skjedde. Han kunne eventuelt skrevet: "Familie på tre gav mann skyss, som i ettertid viste seg å være en palestinsk selvmordsbomber: Alle drept", men jeg ser virkelig ikke poenget.

Det er jo ganske utrolig at palestinaskjerfdebattantene konsekvent tar palestinerenes side. Det virker nærmest som at de legitimerer terrorisme dersom Israel blir rammet. Jeg håper virkelig ikke dette er tilfellet.

Endret av alexf
Lenke til kommentar

Grunnen til at en ikke "gidder" finne kilde på at Israel hovedsakelig dreper militante og stridende er vel den enkle grunn at det å forsøke finne en kilde til en løgn er en svært utakknemlig oppgave.

B'tselem, en israelsk menneskerettighetsorganisasjon:

"n response to the IDF's statistics about Palestinian casualties in the West Bank, B'Tselem reports that a total of 751 Palestinians were killed since the beginning of this year by IDF security forces.

Of those killed, 187 were in the West Bank. Of those killed, 369 did not participate in the fighting. Of these, 111 were from the West Bank, including 33 minors."

http://www.btselem.org/English/Press_Releases/20041208.asp

Lenke til kommentar
Og før du uttaler deg noe som helst om okkupasjon av "palestinske områder" så bør du sette deg inn i hva det "palestinske folket" egentlig er. Ingen vits å belære oss om noe vi alt vet, og spesielt ikke når det du sier ikke nødvendigvis er korrekt.

5847634[/snapback]

Jeg ser frem til din juridiske analyse av områdets status. For å hjelpe deg litt på veien er anbefalt lesning Haagreglementet av 1907 (Haag IV) hvor blant annet okkupasjon defineres. Videre kan du ta en titt på den fjerde Genevekonvesjonen av 1949. Om du går vekk fra de generelle juridiske kildene kan du gjerne bevege deg over til saker som FNs delingsplan og prinsippet om folkenes selvbestemmelsesrett, et jus cogens prinsipp innen folkeretten.

Du bør også ta en titt på den vidstrakte litteraturen som viser at en distinkt palestinsk identitet mm eksisterte før den israelske okkupasjonen ble iverksatt. Det har selvsagt ingen juridisk betydning, men det vet vel en ekspert som deg.

Lenke til kommentar
Når folk bevisst stemmer på et parti som har stått bak en eller flere målrettede angrep mot sivile så støtter de definitivt terrorisme, og når mesteparten av stemmene går til terrorister så betyr det at det palestinske folket vil ha terrorister som ledere.

5847679[/snapback]

Israel har hatt flere statsministre som i sin tid bedrev terror, eksempelvis M.Begin. Du bruker vel samme terminologi om det israelske folket også da, I presume?

Lenke til kommentar
Til invictus:

Du skjønner tydeligvis veldig lite.

5849554[/snapback]

Noke slikt burde kvalifisert til høgare advarselsnivå.

Begge parter utfører terrorhandlinger!

[...]

Det som irriterer meg mest er fundamentlister som ikke greier å se at begge parter i denne striden utfører terror....

[...]

Utfører den israelske staten terrorhandlinger? Du trenger definitivt kilder dersom eg skal tru på eit slikt utsagn.

Lenke til kommentar
Til invictus:

5849554[/snapback]

Ikke for min del ihvertfall. Jeg tar meg ikke nær av det fordi jeg vet jeg har rett. Det ser jo ikke ut som noe annet enn et siste desperat åndedrag før han drukner.

Lenke til kommentar
Til invictus:

5849554[/snapback]

Ikke for min del ihvertfall. Jeg tar meg ikke nær av det fordi jeg vet jeg har rett. Det ser jo ikke ut som noe annet enn et siste desperat åndedrag før han drukner.

5851244[/snapback]

Eg hadde heller ikkje tatt meg nær av noke slikt, men personangrep strider mot forumets regler, gjer det ikkje.

Jaja, det seier ein god del om personen, så at han dreit seg ut på den måten er vel kanskje straff nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...