Gå til innhold

Core-duo prosessorer og strømforbruk

Anbefalte innlegg

Dell kjører kjempetilbud på bærbare denne uken, blant annet en med core-duo prosessor.

Lurer på hvordan en slik prosessor gjør seg i en bærbar pc mtp strømforbruk, varmeutvikling og viftebehov (dvs ekstra støy).

Har opplevd en bærbar med denne prosessoren og kan bare si at responstiden på alt man gjorde var enormt raskt, spesielt med flere programmer kjørende. Men hvis den bruker mye strøm så blir det en avveining opp mot batterilevetid, støy fra vifter og hvor mye man vil grille arvemateriet når man har pc'n på fanget.

Noen som har erfaringer eller tall på disse prosessorene i bærbare?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-cZehC7rg
Dell kjører kjempetilbud på bærbare denne uken, blant annet en med core-duo prosessor.

Lurer på hvordan en slik prosessor gjør seg i en bærbar pc mtp strømforbruk, varmeutvikling og viftebehov (dvs ekstra støy).

Har opplevd en bærbar med denne prosessoren og kan bare si at responstiden på alt man gjorde var enormt raskt, spesielt med flere programmer kjørende. Men hvis den bruker mye strøm så blir det en avveining opp mot batterilevetid, støy fra vifter og hvor mye man vil grille arvemateriet når man har pc'n på fanget.

Noen som har erfaringer eller tall på disse prosessorene i bærbare?

5842859[/snapback]

Hei

jeg har kjøpt en Dell I 6400 med Core Duo T2300. Den er veldig stillegående og maskinen blir lite varm under bruk. Kan absolutt anbefales :thumbup:

Lenke til kommentar

Har lånt en Acer Travelmate 8204 med T2500. Denne blir veldig varm, viften går ofte. Til alt overmål kommer varmluften ut på høyre side, der man vanligvis har en ekstern mus. Til tider så varmt at jeg må flytte hånden. Definitivt ikke noe å ha på fanget.

Sammelignet med min Inspiron 9300, med "vanlig" cpu, ..., kjølig, stille, cpu-viften stort sett alltid av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...