olefiver Skrevet 31. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 (endret) Åh! Beklager, jeg prøvde bare å være litt morsom. Jeg ser jo det at et turn basert kampsystem umulig kan bli ensformig. BTW. FF serien er like mye RPG som GTA er et bilspell. Endret 31. mars 2006 av olefiver Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 31. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 Vanskelig å forstå ironi når det står skrevet ned "på papiret" vet du vel, olefiver. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 31. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 (endret) Det er vel derfor så mange flere nå i dag spiller rollespill på PC/XBOX/etc. enn på skikkelig vis med terninger, penn og papir Endret 31. mars 2006 av olefiver Lenke til kommentar
mushi Skrevet 31. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 Poenget mitt med oblivion sitt kampsystem er at det blir litt for fps stil, og oblivion er ikke et spessielt bra fps spill. Fungerer jo, men JEG blir ihvertfall lei etter å ha slakta 200 orker og troll med block/slå teknikken. Liker mer noe ala FF, da du tilkaller en summon som slakter ned alle Nå har jeg ikke spillt morrowind eller noe annet tes spill, så sikkert derfor jeg ikke liker systemet, da jeg er vant til enten hack`n Slash eller FF-stilen. olefiver: hva er FF serien vis det ikke er et rpg? Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 31. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 Med andre ord kan man ikke spawne frem zombier og annet avsky i Oblivion? Spar meg... Dessuten, å si at Oblivion sitt "FPS-system" blir for traurig, mens standard hack 'n' slash still er sinnsykt morro... Det blir det samme som... Ja, det blir bare latterlig. Begge to er like "kjedelige" (i min mening er nå systemet i Dungeon Siege, NWN, Sacred, Diablo, Baldur's, osv MYE mer kjedelig, hvor man trykker på fienden og venter på å se om man tar han, basert på hvilke tall han har i ditt og datt). Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 31. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 Kanskje jeg har en litt ubalansert kriger, men jeg dør som regel hvis jeg forsøker ren hack'n'slash. Kanskje på tide å sette opp vanskeligheten? ang. FF ikke RPG saken. Det var halvveis ment som en spøk, men jeg mener FF ligger vel så mye mot ren eventyr/action som mot RPG. Det har sikkert bedra seg etter åra, men jeg syns det er lite i FF som minner meg om RPG som det skal være. (se pen,papir,terninger) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 31. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 Poenget mitt med oblivion sitt kampsystem er at det blir litt for fps stil, og oblivion er ikke et spessielt bra fps spill.Fungerer jo, men JEG blir ihvertfall lei etter å ha slakta 200 orker og troll med block/slå teknikken. Liker mer noe ala FF, da du tilkaller en summon som slakter ned alle Nå har jeg ikke spillt morrowind eller noe annet tes spill, så sikkert derfor jeg ikke liker systemet, da jeg er vant til enten hack`n Slash eller FF-stilen. olefiver: hva er FF serien vis det ikke er et rpg? 5844601[/snapback] For å si det sånn. Det var enda kjedligere å slakte 200 fiender i morrowind, da man der ikke trengte å tenke på å block'e i det hele tatt. Der var det kun å hamre på attack-knappen fortest mulig... Etter hvert ble man så sterk at kun et sverdsalg var nok til å drepe fiendene, og dermed forbannet man seg hver gang man måtte stoppe opp for å ta en pingle av en fiende, man vil jo kun fortest frem til målet... Lenke til kommentar
mushi Skrevet 31. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 Det hørtes litt kjedelig ut ja, greit at man skal være litt overlegen ved høy level, men et sted går grensa Sier ikke at oblivion er et dårlig spill, tvert imot, er det noe jeg ville endret ved spillet er det lvl scaling (noe som det heldigvis har kommet en mod for) og syntes kampsystemet er litt kjedelig, men siden det "alltid" har vært sånn hadde vel morrowind fansen blitt sinna. Lenke til kommentar
Qverner Skrevet 31. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 Tar det første innlegget som en spøk jeg, ingen kan være seriøse når det legges inn punkter som "ingen quicksave" feks... Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 31. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 He he. Du irriterer deg over level skaleringen samtidig som du er enig med qoutor i at det er kjedelig når en er übermensh i spillet og dreper alt ved å se på't. Jeg syns fortsatt kampsystemet er spennende, en kan prøve ut taktikker og liknende, og magi bruk er blitt mye enklere i kampens hete. *block, fireball, charge* Men kanskje jeg skifter mening når jeg får klokka flere timer i Oblivion... Lenke til kommentar
mushi Skrevet 31. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 He he.Du irriterer deg over level skaleringen samtidig som du er enig med qoutor i at det er kjedelig når en er übermensh i spillet og dreper alt ved å se på't. liker en mer static lvl, da visse steder er umulig å gå til i tidlig lvl og andre steder er lett. greit med litt utfordring, men må ikke kun spawne uber fiender bare fordi du er høy lvl. et eksempel er en tidlig quest i main questen da du skal bli med en kar inn i kloakken. Hvis han gikk foran spawna det rotter og krabber, gikk jeg foran spawna det goblin warlords som gjorde han bevisstløs i et sett. Lenke til kommentar
h00v3r Skrevet 31. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 Bare for å si det jeg har å klage på: Hmm, den var vanskelig, det er ingenting! Lenke til kommentar
Phoenixs Skrevet 31. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 Den "elendige" tekniske kvaliteten. Bethesda har aldri vært kjent for å lage bug frie spill. Dette beviser de nok en gang med Oblivion. Masser av bugs, spesielt med ai. Det er klart at et spill med en slik størrelse har flere bugs en andre spill, men det skuffet meg fortsatt. Liker egentlig det meste med spillet. Men jeg har ikke hatt det så artig som jeg trodde jeg skulle ha. Vet ikke hva det skyldes Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 31. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 Men jeg har ikke hatt det så artig som jeg trodde jeg skulle ha. Vet ikke hva det skyldes 5844866[/snapback] Et ord: hype, som du kanskje har falt for... Lenke til kommentar
Licht Skrevet 31. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 (endret) Jeg ser det er flere enn meg som ikke liker interfacet (menyer, inventory screen, kart, osv.) - Dette kan løses med en mod. Ikke en .esp-plugin, men å skifte ut de XML-filene som bestemmer maks antall objekter på en side, størrelsen på kart, og alt annet som kunne vært gjort bedre på PC. Jeg finner riktignok ikke den moden igjen nå, men den eksisterer. Endret 31. mars 2006 av Zealuu Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 31. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 (endret) Ingen hadde klart å lage et så stort spill uten bugs( kunne gått være foruten den buggen som kommer opp titt og ofte "oblivion har generert er bla bla" ), men Oblivion skuffer ikke, jeg har spilt serien fra det første og Oblivion er også trofast mot oss Elder fans. Let The One and The Nine Divines protect us. Klart det er feil i spillet, men la oss håper at det kommer mods, patcher osv. som gjør at de feila blir retta opp. Endret 31. mars 2006 av Fluesopp Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 31. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 Men jeg har ikke hatt det så artig som jeg trodde jeg skulle ha. Vet ikke hva det skyldes 5844866[/snapback] Et ord: hype, som du kanskje har falt for... 5844944[/snapback] Jeg falt for hypen, og kjøpte spillet nesten bare på grunn av den, og nå etter å ha spillt det i ca 60 timer, mener jeg hypen var vel fortjent. Lenke til kommentar
Phoenixs Skrevet 31. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 Men jeg har ikke hatt det så artig som jeg trodde jeg skulle ha. Vet ikke hva det skyldes 5844866[/snapback] Et ord: hype, som du kanskje har falt for... 5844944[/snapback] Vet ikke. Har ikke vært så hypa på dette spillet egentlig. Det mer "oh nytt Elder Scrolls spill, likte Morrowind så dette blir vel greit" Så tok jeg å bestillte det. Tenkte ikke så mye mer på det. Fikk det i posten og etter en god del timer er jeg altså litt skuffet. Lenke til kommentar
slash Skrevet 31. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 (endret) Jeg liker svært godt den fancy forklaringen og skissen på hvert item du finner i baldurs gate. Men det hadde ikke funket i oblivion. Oblivion er mer som en ekte verden, og i en ekte verden så vil ikke hver lille sak du finner komme med en merkelapp der alt om tingen står.. Om du er interessert i å høre mer om en type våpen eller item, så fins det MASSEVIS av folk du kan prate med, og bøker du kan lese. (litt som en ekte verden..) Til trådstarter: Jeg elsker dette uttrykket, og får ikke brukt det på langt nær ofte nok: Ta deg et stev! Endret 31. mars 2006 av slash Lenke til kommentar
St.Jan Skrevet 31. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 (endret) Final Fantasy> Forteller deg en fantastisk historie! Oblivion> Du skaper en fantastisk historie! Endret 31. mars 2006 av St.Jan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå