Gå til innhold

Gate ved Foro Romano

Anbefalte innlegg

Dette bildet ble tatt på tur rundt Foro Romano i høst, i Roma altså.

Bildet er tatt av en god kompis av meg, og jeg legger det ut på vegne av han.

Må ellers si at foro romano er en utrolig vakker del av Roma! For en by!

post-69694-1143758999_thumb.jpg

Bildet er tatt med et Casio Exilim Z50;

Exif:

1/320

F/7,7

17,40mm

Vil gjerne ha litt konstruktiv kritikk. Er jo point and shoot konsept, men jeg syns utfallet ble brukbart bra :)

Endret av Eivind_bh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir nødvendigvis mange slike bilder når man tråler Roma gatelangs. Jeg har også en del slike, men kommer ikke til å publisere dem. Fine minner fra en vakker by. Det viktigste jeg kan gi av konstruktiv kritikk, er å gi bildet den opprettingen det skriker etter. Enten må et slik bilde være skikkelig skeivt, eller så må det være rett. Denne rettingen foretok jeg hurtig i Picasa, men det fungerer jo greit til slike edits.

post-76334-1143765206_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg synest nok dette var et lite gjennomtenkt og ikke spesiellt givende bilde. Hel konkret; hvitvasket himmel er aldrig bra, men vanskelig å unngå i slike situasjoner med kamera med liten dynamikk. Dessuten er 50% av bildet brostein og parkerte biler, noe som heller ikke er spesiellt givende.

Ville heller konsentrert meg om detaljer på bygningene/gått nærmere de folka (om det var greit for de) eller noe slikt. For å unngå utgbrenthet på himmel, stå med sola i ryggen og ikke rett imot slik som her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...