hcoa Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Jeg har en gammel bærbar pc Compaq Armada 1560D (16 ram, pentium ® w/mmx ved 166MHz - om det skulle si noe) hvor jeg har Windows 95 og Word 97. Problemet er at Word ikke fungerer helt og jeg lurer på hva jeg må gjøre. Hver gang jeg går inn på Word og rører musa opp mot ikonene øverst (der man har alle de "gjøre-knappene", så dukker det opp en advarsel fra Winword om at "Programmet har utført en ulovlig operasjon og vil bli avsluttet". Jeg kan skrive i word'n uten å røre musa, men dersom jeg forsøker å lagre så skjer det samme. Heller ikke kan jeg få opp noen word-dokument. Jeg har forsøkt å reinstallere windows 97 uten at problemet endret seg. Hva har skjedd og hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
b21a Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Hva som har skjedd har jeg ingen formening om, men hvis det er lenge siden du ryddet opp på hardisken din (temp filer og slikt) kjør en diskopprydding og defragmentering, så kan det hende problemet forsvinner av seg selv. Det var det første jeg brukte å gjøre hvis jeg fikk slike problemer med win 95-98, og i 90% av tilfellene fikset det problemet. Lenke til kommentar
hcoa Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2006 Hva som har skjedd har jeg ingen formening om, men hvis det er lenge siden du ryddet opp på hardisken din (temp filer og slikt) kjør en diskopprydding og defragmentering, så kan det hende problemet forsvinner av seg selv. Det var det første jeg brukte å gjøre hvis jeg fikk slike problemer med win 95-98, og i 90% av tilfellene fikset det problemet. 5843023[/snapback] Okey, jeg skal forsøke. Men da går jeg inn på Utforsk og inn på Windows og Temp og fjerner alt her? Jeg har jo ikke nett-tilgang på den maskina så jeg kan ikke laste ned noen tilleggsprogram for dette. Men bare ett spørsmål til; jeg har en gammel versjon av F-secure på den maskina. Det kan jeg kanskje slette da den ikke skal opp på nettet mer? Eller bør den være der av andre grunner? Lenke til kommentar
b21a Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Hvis du ikke skal på nett med maskinen har du vel heller ikke bruk for antivirus så lenge du ikke skal laste inn dokumenter fra usikkre kilder. Start filutforskeren og høyre klikk på hardisken, under verktøy finner du alt du trenger Lenke til kommentar
hcoa Skrevet 4. april 2006 Forfatter Del Skrevet 4. april 2006 Har forsøkt alt dette - men det hjalp ikke... Er det en annen måte å få tak i et skriveprogram på? Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 (endret) her finner du oppdateringer for word 97: http://office.microsoft.com/en-gb/officeup...0226231033.aspx og http://office.microsoft.com/en-gb/officeup...0224961033.aspx lykke til Endret 4. april 2006 av gaggen Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Søk etter filen normal.dot og endre navnet på den til f. eks. normal.old. Lenke til kommentar
hcoa Skrevet 4. april 2006 Forfatter Del Skrevet 4. april 2006 Søk etter filen normal.dot og endre navnet på den til f. eks. normal.old. 5869320[/snapback] Har forsøkt - men ingen slik fil ble funnet. Lenke til kommentar
hcoa Skrevet 4. april 2006 Forfatter Del Skrevet 4. april 2006 Det jeg får opp er en feilmelding hvor det står: "Programmet har utført en ulovlig operasjon og vil bli avsluttet. " Dersom jeg klikker på detaljer får jeg blant annet opp følgende: "WINWORD forårsaket en ugyldig sidefeil i modul (ukjent) ved 0000:00000000. Registere: ....." Videre kommer det en massse bokstaver og tall m.m. Den lange null-rekka over viser et 7-tall til slutt dersom jeg åpner ett av dokumentene. Hva skjer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå