Gå til innhold

Windows finner ikke usb harddisk

Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte for en tid tilbake ett usb harddiskkabinett for 2.5 '' harddisker. Er av merket Super slim og bruker usb 2.0.

Mitt problem er at windows ikke finner denne disken når jeg plugger den i. Jeg kan ikke finne den i device manager, i disk management eller noe sted. Jeg får heller ikke noe beskjed fra windows om at jeg har plugget i en ny usb dings.

Harddisken som jeg bruker er en IBM Travelstar som er 40 GB stor og 4200 rpm. Kabinettet kan ta harddisker som er t.o.m 40 GB.

Når jeg har koblet harddisken til maskinen så lyser indikatorlyset på disken grønt. Det skal bety at den er koblet til og at den er idle.

Operativsystemet jeg bruker er win xp med servicepack 2.

Det funker å koble til andre usbenheter slik som mus og minnepen.

Er det noen som har forslag til hva jeg kan gjøre for å få det til å funke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disken er partisjonert. Det er installert windows 2000 på den fra før av. Disken fungerer fint når den er satt inn i en bærbar.

Det som fulgte med var en kabel med to usb-plugger i den ene enden og en i den andre. Man skal bruke begge usb-pluggene hvis harddisken får for lite strøm. Har prøvd dette, men det er ingen forskjell. Har bare prøvd usb-disken på en bærbar og har tenkt å prøve den på en stasjonær, men jeg skulle tro at det ikke skulle ha noe å si.

Lenke til kommentar
Er den win2000 på begge maskinene? Er det ikke i såfall slik at du må installerer drivere først?

5845710[/snapback]

Er ikke helt sikker på hva du mener her. På disken er det installert win 2000. Begge maskinene jeg har prøvd kjører win xp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...