carl-kr. Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 (endret) hei! fikk meg her om dagen en 32" lcd tv. lykken var stor,men skulle vise seg å være kortvarig. skjermen lager en fryktlig pipelyd.høyfrekvent. når man har lagt merke til den hører man den hele tiden.greier ikke å overdøve den med lyd fra tv heller. hva skal jeg gjøre? går det an å bli kvitt problemet? har allerede byttet tv`en en gang.den første jeg kjøpe hadde en sprekk i plasten på den ene siden ...og nå dette noen andre som er plaget av det samme? Endret 30. mars 2006 av carl-kr. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Slike pipelyder er velkjent fra mange typer elektronikk. Det er vanligvis en spole som kommer i resonnans. Det kan være relativt enkelt å fikse. Man må først lokalisere stedet lyden kommer fra. Det kan gjøres ved å legge litt press på komponenter til man hører lyden forandres. Og så kan man støpe inn spolen med lakk, lim, eller silikon. Men det anbefales ikke å fikle inne i skjermer hvis man ikke vet hva man driver med. Siden det er en ny skjerm er det bare å reklamere. En reperatør burde klare å fikse problemet raskt. Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2006 jeg har jo flere "moduser" på tven. sport/movie/soft/game/cold og user.. tven sto innstilt på sport..satte den så til "user", da forsvant lyden betraktelig,ikke helt ,men det ble bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå