jlohne Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 CPU rapporterer mistenkelig lav temp når den er idle. Varierer fra 11 - 16 grader. I rommet er det 20-23 grader (ca 17 grader på nattestid). Hovedkortet rapporterer fra 32-38 grader. Ved lav belastning (Office, epost, surfing) går CPU temp opp til 26-28 grader. BIOS viser samme temp som utility i Windows. Kan CPU rapportere feil temp? Hva kan ev være årsaken? Eller er kjølingen så vannvittig effektiv? Q-Fan er aktivert, så viftene går på laveste hastighet (1300rpm CPU / 1600rpm MB). Dersom temp er feil rapportert, vil vel heller ikke viftehastigheten settes opp ved opphetning? CPU: Intel Pentium D 930, med original kjøler MB: Asus P5N32-SLI DeLuxe (vifteløst, heatpipe til ribber v/ CPU) Grafikk: Asus N6600 Silencer (vifteløst) Kabinett: Nexus (1 stk 12cm vifte (inntak) i bunn, 1 stk 12cm avtrekksvifte i PSU) Jeg har 3 stk S-ATA HDD som også surrer og går i kabinettet. Men alle kabler er godt ryddet, så det er "frie luftveier" Noen med erfaring på området?? --- jlohne Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Du kan nermest aldri stole på slike måleting. min sensor på min PC viser 3 grader IDLE OT: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=558311&hl= Hvorfor lage to helt like poster? Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Prøv å oppdatere bios...... da blir ofte tempene kanskje ikke riktige men mer riktige....... Lenke til kommentar
acemaster Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 jeg har en intel celeron 2.93ghz og temperaturen på den er 19-22 grader idle eller 35 ved load! Og det er med vifta som følgte med, vifta kjører på 3000 rpm idle eller 3500 ved load! Kan det være at det er feil eller? jeg har prøvd flere programer nå og alle viste det samme! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå