Gå til innhold

Atidrivere og viftestyring

Anbefalte innlegg

Hei

Har ett ati x1600pro kort som er nytt, og installerte de nyeste catalyst driverne, men vifta på skjermkortet starter jo aldri, den går på når jeg booter maskina, men starter aldri under spill osv.

det ender opp med at maskina restarter seg selv, har aldri hatt dette problemet før, så regner med det er fordi skjermkortet går varmt.

har ikke catalyst driverne noen form for automatisk viftestyring? jeg klarer ikke finne noe der i hvertfall, så hvis noen vet hvordan jeg finner det og justerer det så er jeg takknemmlig for hjelp.

hvis ikke dette finnes noen styring for dette i catalyst driverne, er ati tools da det eneste verktøyet som kan brukes til dette formålet?

på forhånd takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker som om det er feil på mange nye ATI kort: viften er altfor lite aktiv. Tempen må høyt opp før det begynner å skje noe. Var oppe i 102C' mens viften så vidt surret på 50%

Anbefaler på det sterkeste å bruke ATItool til å sett hastigheten opp. Kjedelig med spillkræsj hele tiden.

Det ryktes at Sapphire/ATI holder på med en ny firmware til kortet som kanskje retter opp i dette.

Det er i utgangspunktet et varmt kort (iallefall mitt eksemplar) som idler på 62C' og makser over 100C' selv med full vifte, så da nytter det jo ikke med en vifte som tror den skal være stille uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...