Pentium-Power Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Jeg har et Abit Is7 Hovedkort, og jeg har hatt problemer med å få Firewire-kort til å funke (det samme med integrert firewire-port i kabinett). Har prøvd alt, men det eneste som gjenstår er vel å innstallere Intel Chipset Software Utility til hovedkortet for å se om det funker da. Men når jeg kommer 63% på innstallerina av Chipset driver, så kommer denne feilmeldingen frem: Filen "usbehci.sys" på (Ukjent) er nødvendig. Hva er galt? Den vil ikke finne denne filen, noe som den tydligvis må ha for å fullføre innstalleringen. Nå må jeg få fiksa firewire-porten, så hjeelp Lenke til kommentar
Zink Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Har du sett i BIOS, at den er enablet? Lenke til kommentar
Tecliz Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Har du flashet biosen i det siste? Har firewire portene (i hovedkortet) funket før? Står det "IEEE 1394 Bus Host Controller" i Enhetsbehandling? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Men når jeg kommer 63% på innstallerina av Chipset driver, så kommer denne feilmeldingen frem: Filen "usbehci.sys" på (Ukjent) er nødvendig. Hva er galt? 'usbeci.sys' laugh at the unknown, hesitate and you are done... Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Jeg har et Abit Is7 Hovedkort, og jeg har hatt problemer med å få Firewire-kort til å funke (det samme med integrert firewire-port i kabinett). Har prøvd alt, men det eneste som gjenstår er vel å innstallere Intel Chipset Software Utility til hovedkortet for å se om det funker da. Men når jeg kommer 63% på innstallerina av Chipset driver, så kommer denne feilmeldingen frem: Filen "usbehci.sys" på (Ukjent) er nødvendig. Hva er galt? Den vil ikke finne denne filen, noe som den tydligvis må ha for å fullføre innstalleringen. Nå må jeg få fiksa firewire-porten, så hjeelp 5842430[/snapback] Det kan væra på grunn av SP1 eller SP2 . Filen skal væra på din C:\windows\system32\drivers, og i winxp CDen i \386 folder i en sp1-sp2.cab Hvis du skal installere den fra en CD så du må spesifisere i hvilket folder den skal væra og ikke la den søke automatisk ,for det går ikke. Den er system fil og beskrivelse er .....usb miniport driver. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Men når jeg kommer 63% på innstallerina av Chipset driver, så kommer denne feilmeldingen frem: Filen "usbehci.sys" på (Ukjent) er nødvendig. Hva er galt? Den vil ikke finne denne filen, noe som den tydligvis må ha for å fullføre innstalleringen. Eventuelt/ hvis enda ikke fixa, skroll ned midtveis så finner du fila under description: EHCI eUSB Miniport Driver Lenke til kommentar
Pentium-Power Skrevet 4. april 2006 Forfatter Del Skrevet 4. april 2006 Men når jeg kommer 63% på innstallerina av Chipset driver, så kommer denne feilmeldingen frem: Filen "usbehci.sys" på (Ukjent) er nødvendig. Hva er galt? Den vil ikke finne denne filen, noe som den tydligvis må ha for å fullføre innstalleringen. Eventuelt/ hvis enda ikke fixa, skroll ned midtveis så finner du fila under description: EHCI eUSB Miniport Driver 5865672[/snapback] Men jeg må betale for å laste ned denne filen. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Men jeg må betale for å laste ned denne filen. Nettopp, det gjør vi allerede før installasjon av OS'et... - Forbehold, det kan bl.a. gjelde bug i firmware til brenneren du bruker og/ eller opprinnelig brennerhastighet til OS-cd'n, men... hvordan forholder det seg egentlig med OS-lisensen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå