Gå til innhold

Aldersgrense på alkohol i Danmark?

cutepie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du fikk vel svar i andre post trådstarter!

Derfor slenger jeg med denne, fra linken.. selv om den er litt "ot"

Innføring av aldersgrense

Som svar på det høye alkoholforbruket, innførte Danmark i 1998 aldersgrense på 15 år for kjøp av alkohol. Det hadde tidligere ikke vært noen aldersgrense. Den nye aldersgrensen ga en nedgang i alkoholforbruk blant ungdom.

er ikke det sykt ? :S

tenk om en 9 år gammel gutt kjøpte sprit og drakk som bare faen ?

Lenke til kommentar

Som svar på det høye alkoholforbruket, innførte Danmark i 1998 aldersgrense på 15 år for kjøp av alkohol. Det hadde tidligere ikke vært noen aldersgrense. Den nye aldersgrensen ga en nedgang i alkoholforbruk blant ungdom.

5842310[/snapback]

Syyyykt! ingen aldersgrense? Wicked!

Lenke til kommentar

5842310[/snapback]

Jeg husker når de innførte den grensen. Var masse rabalder om at unger da måtte kunne handle alkohol til foreldrene osv.

Lenke til kommentar

Tror kun det er to år siden det ble innført 16-års aldersgrense på tobakk i DK.

Det er så morsomt å gå forbi et skap med rusbrus hvor det henger en viktig hvit lapp med svart skrift hvor det står noe sånt som:

"Alt salg av øl, vin og spiritus er forbudt til personer under 16 år"

Liksom noe som ikke stemmer :p

Lenke til kommentar
Aldersgrensen burde ikke ha så mye å si spør du meg, det er foreldrene som skal sette grenser for sine barn, ikke staten.

5843036[/snapback]

Så da burde foreldrene være med barna sine hver gang de er der da, hvis de ikke vil at de skal handle alkohol?

Lenke til kommentar
Aldersgrensen burde ikke ha så mye å si spør du meg, det er foreldrene som skal sette grenser for sine barn, ikke staten.

5843036[/snapback]

Så da burde foreldrene være med barna sine hver gang de er der da, hvis de ikke vil at de skal handle alkohol?

5843169[/snapback]

Nå regna jeg med at folk hadde såpass kontroll på unga sine at de ikke kjøpte alkohol uten tillatelse fra foreldra sine.

Jeg veit ikke jeg ass, men jeg hadde respekt for det fattern sa, og gjorde som jeg fikk beskjed om. Greit nok å drite seg ut innimellom, men ansvaret ligger hos foreldrene.

Lenke til kommentar

5843036[/snapback]

5843169[/snapback]

Nå regna jeg med at folk hadde såpass kontroll på unga sine at de ikke kjøpte alkohol uten tillatelse fra foreldra sine.

Jeg veit ikke jeg ass, men jeg hadde respekt for det fattern sa, og gjorde som jeg fikk beskjed om. Greit nok å drite seg ut innimellom, men ansvaret ligger hos foreldrene.

5843179[/snapback]

Har du aldri gjort noe foreldrene dine ga deg beskjed om å ikke gjøre?

Det er jo en av gledene ved barndommen.. Å tøye grensene litt.

Men ja, jeg skjønner poenget ditt. Alkohol er farlig! :ermm:

Lenke til kommentar

5843192[/snapback]

derfor jeg skreiv at det er greit å drite seg ut, kom litt dårlig frem.

Unger får tak i alkohol uansett aldersgrense, der er foreldrene som må sette grenser og forklare ungene farene ved bruk.

Lenke til kommentar

5843192[/snapback]

derfor jeg skreiv at det er greit å drite seg ut, kom litt dårlig frem.

Unger får tak i alkohol uansett aldersgrense, der er foreldrene som må sette grenser og forklare ungene farene ved bruk.

5843242[/snapback]

Ja, det er forsåvidt sant.. Jeg har aldri opplevd problemer med å anskaffe meg alkohol.

Når du kommer opp i 14-15 årsalderen så kjenner du enten noen som er over 18/20 selv, eller en i vennegjengen gjør det. Å når du blir steget eldre er det heller ingen problemer å få kjøpt selv.

Lenke til kommentar
Når du kommer opp i 14-15 årsalderen så kjenner du enten noen som er over 18/20 selv, eller en i vennegjengen gjør det. Å når du blir steget eldre er det heller ingen problemer å få kjøpt selv.

5843340[/snapback]

nettopp! Derfor er det viktig at foreldrene har ett godt forhold til ungene sine, og at de respekterer hva foreldra sier...

Lenke til kommentar
Lettere å få tak i alkahol en røy her:ermm:

Litt OT: Sveits har jo fortsatt ingen aldersgrense på alkahol og slikt. (Correct me, if i'm wrong)

5843434[/snapback]

Er vel lov å røyke hasj der og, kan ikke se for meg at det fører med seg så mye godt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...