Gå til innhold

Synspunkter på budsjettpc 6-7000

Anbefalte innlegg

Hei,

noen som har sysnpunkter på dette oppsettet?

Prøvd å sette sammen en forholdsvis rimelig PC, med mulighet for spilling, og oppgraderingsvennlig (?). Vil gjerne ha en som ikke bråker for mye, og har derfor passiv kjøling på skjermkort.

Handlekørj:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...p?waggon_id=424

AMD Athlon 64 3200+ "Venice"

Arctic Cooling Silentium T2

Corsair Value Select DDR2-533 2048 MB (2x1024)

MSI K8N Neo4-FI

Samsung SpinPoint P120 250 GB

XFX GeForce 7600 GS Extreme Edition

Rimeligste totalsum 6202,-

Alle kommentarer mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

for det første ikke kjøp IDE harddisk

kjøp SATA-II INTERFACE eller sata 2

det kabinettet hadde svært negativ omtale.

anbefaler løst kabinett løsning, med løs 400 watt psu

en psu med 20 amper på 12+

pass på å få en bra psu, en bra psu 400 watt ligger fra 400-500kr som regel

fint du skaffer 500gs versjonen, evt sette på en vf900 av zalman og klokke den til 700mhz. hvis mulig.

ellers pass på hovedkortet støtter sata-2 og har lydkort 7.1

ellers er thermaltake swing kabinettet perfekt til prisen. rundt 500kr

med 1 installert 120mm vifte, plass til 1 til. litt større plass til psu en vanlig. smart harddisk kjøleløsning. hull i sidekabinettet så cpu og skjermkort tar inn luft.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Hei, takk :)

SATA må jeg selvfølgelg ikke glemme!

Ellers ser jeg at hovedkortet har 7.1-lyd så da skulle den saken være grei.

Hva gjelder Arctic Cooling er det veldig varierende tilbakemeldinger, noen av dem er litt skremmende...

Noen som vet om et forholdsvis rimelig, stillegående, kabinett med strømforsyning og vifter og slikt inkludert?? Jeg tror ikke jeg orker å bruke tid på å fikle med kjøling og vifter og støydemping og alt dette her (kanskje jeg burde holde meg til Dell... :!: )

Lenke til kommentar

For det første, føl deg fri til å gleme alt Pizzafordi sat utenom det om: anbefalning av kabinett, og det at en god PSU er ikke dumt.

Syntes det var et fint og balansert oppsett, men Athlon støtter ikke DDR2, bare DDR.

Også kan du også spare noen penger ved å gjøre noen småforandringer.

Har laget et ganske så tilsvarende oppsett til deg fra SHG i handlekurven

Lenke til kommentar

Takk for råd!

Er det noen som har tips til rimelig kabinett + strømforsyning som er stillegående? Ser ut som det er her konfigurasjonen min har strandet :hmm:

Jeg kommer aldri til å overklokke eller noe slikt, så jeg trenger vel ikke all verdens ytelse. Vil vapochill gjøre maskinen betydelig mer stillegående, så tar jeg med den!

Ser at mange anbefaler asrock, kanskje det er bedre enn det jeg valgte ut, det var litt tilfeldig.

Lenke til kommentar
Takk for råd!

Er det noen som har tips til rimelig kabinett + strømforsyning som er stillegående? Ser ut som det er her konfigurasjonen min har strandet  :hmm:

Jeg kommer aldri til å overklokke eller noe slikt, så jeg trenger vel ikke all verdens ytelse. Vil vapochill gjøre maskinen betydelig mer stillegående, så tar jeg med den!

Ser at mange anbefaler asrock, kanskje det er bedre enn det jeg valgte ut, det var litt tilfeldig.

5847175[/snapback]

tror msi skal være i orden

Lenke til kommentar
Takk for råd!

Er det noen som har tips til rimelig kabinett + strømforsyning som er stillegående? Ser ut som det er her konfigurasjonen min har strandet  :hmm:

Vil vapochill gjøre maskinen betydelig mer stillegående, så tar jeg med den!

5847175[/snapback]

- Strandet har du gjort på valg av ram; du må velge av typen DDR, ikke "2".

MSI går helt fint det, men Asrock er billigere. "Vapochill"-produktet er bare en ganske billig og effektiv vanlig vifte med vapochill-teknologi. Mellomlegget ble veldig lite ved å velge denne viften og "Bulk" utgaven (uten standard vifte) av cpuen. For ytterligere stillhet er viftestyring ikke dumt å anskaffe seg for å styre cpu- og kabinettviftene.

Hvilket kabinett du velger er smak og behag, se igjennom prisguiden i ønsket prisklasse.

Når det gjelder PSU, er den jeg anbefalte i handlekurven god og stille, men du kant fint gå ned et hakk til 500,- når man ikke klokker. Northq er f.eks stille og ytelsesmessig ok.

Lenke til kommentar

Jeg ville også valgt IDE disker fremfor S-ATA. Iallefall om du skal ha den som systemdisk. Jeg har hørt mye tull om S-ATA disker, kjøpte selv 2 IDE disker siste nå på min nye maskin. Dette fordi at Samsung 300 GB Ikke leveres i S-ATA versjon. Bare IDE. Gjør ikke meg noe det.

Lenke til kommentar

Takk for alle innspill - ser ut som jeg ikke blir Dellkunde denne gangen heller.

Jeg legger nok inn en ordre på shg omtrent som whoms anbefalinger (Takk!). Eneste jeg ser at kabinettet ikke forventes på lager før 16.6!

Ser at shgs egne kabinetter listes som 'low noise'. Noen erfaringer?

Lenke til kommentar

du kjøper ikke ide da det er på vei ut

det er sata 300gb

det er sata 2 300gb, bare ikke samsung

og neste gang kommer sata 3

det er en ny standard, alle hardisker kan det være feil på.

råder sterkt til å velge sata2, sata2 kan også brukes som sata1

sata er raskere og anbefalt som systemdisk der en ikke vill at en ide systemdisk skal være flaskehals, da råder jeg heller og ha en gammel ide som backup, hvis det skulle ha noe å si.

en fordel med sata er at den kan bruke enten molex eller sata-strøm, har jeg forstått siden den har det på seg.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

pizzafordi: Ingen standard som heter sata2, så du driter deg loddrett ut.

Og IDE kan kjøpes, IDE yter forsatt bra, og kan brukes. Har selv noen IDe disker, og disse yter helt bra.

og bare som eksempel: hvor lenge har ikke floppyen vært på vei ut? Den finnes forsatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...