xelA Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 (endret) Jeg vurderer å kjøpe vannkjøling på microplex.no, men lurer på hvordan jeg burde plassere de forskjellige enhetene som f.eks. radiatoren (jeg har mest lyst til å kjøpe vannkjølingsettet til 2500). Kabinettet mitt er av typen Chieftec Dragon Fulltower.. Er det noen her so m har idéer til hvordan jeg burde legge opp vannkjølinga? Slik ser kabinettet mitt ut nå: (det skal forresten ryddes grundig før jeg putter inn vannkjøling) Endret 7. april 2006 av xelA Lenke til kommentar
Mikkel87 Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Ser du ikke bruker den nederste harddiskskuffen. Så den kan du bare fjerne. Den opptar en del plass der nede. Så kan du lage en ny bakplate til PSU'n slik at den ligger istedenfor. Så setter du en radiator over PSU'n igjen. holder med en 120mm. Så plasserer du pumpa og tank nederst i front. Eventuelt kjøpe pumpe med tank. Da får du mindre slanger og det kan se ganske fett ut. Lenke til kommentar
xelA Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 Ser du ikke bruker den nederste harddiskskuffen. Så den kan du bare fjerne. Den opptar en del plass der nede. Så kan du lage en ny bakplate til PSU'n slik at den ligger istedenfor. Så setter du en radiator over PSU'n igjen. holder med en 120mm. Så plasserer du pumpa og tank nederst i front. Eventuelt kjøpe pumpe med tank. Da får du mindre slanger og det kan se ganske fett ut. 5844006[/snapback] ny bakplate er på vei til kabinettet, glemte visst å nevne det.. men jeg veit ikke om den er såpass stor over at 120mm vil passe inn.. men vil strømmen i "vannet" bli saktere med tanke på at pumpa skal pumpe vann neste 60 cm opp i lufta? Lenke til kommentar
Mikkel87 Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 (endret) Det kommer jo ann på hvordan pumpe du skal ha. Enten setter du radiatoren nederst der hvor du tar vekk en hdd skuff...også kan du bruke en Eheim 1048 eller bedre. Den burde klare å dytte vannet bra;) Jo også tar du vekk di skinnene som ligger i bunnen Endret 1. april 2006 av Mikkel87 Lenke til kommentar
xelA Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 (endret) jeg har lyst på noe ala denne vannkjølinga, budsjettet er på ca. 2000-3000 kroner, så jeg kan jo sette på ekstra blokker etterhvert. er det veldig stor forskjell på om jeg har dual eller singel radiator? (120mm) hvordan er radiatoren på dette settet i forhold til black ice radiatorer? Endret 1. april 2006 av xelA Lenke til kommentar
Gomleet Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Du kutte vekk de stygge lilla greiene, slik som jeg har gjort Lenke til kommentar
xelA Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 Du kutte vekk de stygge lilla greiene, slik som jeg har gjort 5871852[/snapback] skal ta det til etteretning når jeg setter inn vannkjøling slik ble vannkjølinga til slutt.. Lenke til kommentar
Mikkel87 Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Hvordan bakplate bestilte du ? Hvis du sjekker tråden min så ser du at jeg laget en ny en Lenke til kommentar
xelA Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Hvordan bakplate bestilte du ? Hvis du sjekker tråden min så ser du at jeg laget en ny en 5879828[/snapback] jeg bestilte en gjennom microplex, fra tyskland.. slik ser den ut Lenke til kommentar
Mikkel87 Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Der stod det jo ikke mye.. Lenke til kommentar
xelA Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 (endret) Der stod det jo ikke mye.. 5882536[/snapback] det så ut til at de ikke ville tillate linker direkte til produktet men her er et bilde av den ihvertfall.. jeg har forresten mottatt platen i dag, skal sette den inn i morgen når vannkjølinga kommer.. jeg skal legge ut bilder til søndag hvis ikke jeg ødelegger noe.. Endret 7. april 2006 av xelA Lenke til kommentar
Mikkel87 Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 bestilte du den? hvor mye kostet den? Får en mye fetere en på microplex, samt du kunne fått min. Jeg har laget ny Lenke til kommentar
xelA Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 bestilte du den? hvor mye kostet den? Får en mye fetere en på microplex, samt du kunne fått min. Jeg har laget ny 5886235[/snapback] den kosta ca 80 kroner.. legg opp bilde av den du har laget da jeg fikk forresten et lite "problem med hensyn til feste av PSU, da den ikke lenger kan støttes opp av den tidligere støtten.. ble litt dårlig forklaring det der ja.. jeg legger opp et bilde istedet: psuen har ingen støtte bakerst lenger sånn var det før: Lenke til kommentar
Mikkel87 Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) Den er møkkete pga jeg var i garagen og fikk festet vannpumpen til den. Derfor det er 4 små skruer der. Der satt pumpa gitt. Eheim 1048, sinnsykt beist. Større bilde av den her. Ser ikke finish'n eller no pga det er mobilkamera..Også er ikke pumpa festet til den der. http://i19.photobucket.com/albums/b159/mik.../Photo-0079.jpg Endret 9. april 2006 av Mikkel87 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå