Gjest Slettet+987123897 Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Heisann, snart har jeg konfirmasjon, og har planer om å få ny data (den jeg sitter på nå er over 4 år gammel ) Skjermen jeg bruker er en hp 91... (her er den) http://www.ebigchina.com/ebcps/4/pd/1372766.html Spørsmålet er om det er verdt å ønske seg ny skjerm til konfirmasjon, eller om jeg burde beholde denne og ønske meg noe annet... Gir det noen stor forskjell i spillopplevelse? OBS: Det eneste krevende jeg bruker dataen til er å spille. Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Men mindre du er møkk lei varme-utvikling og det at skjemen tar stor plass, er det ingen grunn til å bytte til LCD med det første. Stort sett ikke mange LCD'er som er bedre enn (nesten) enhver CRT skjerm når det gjelder spilling. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897 Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Vel... jeg kan legge til at den maskinen jeg bruker nå, vil jeg sannsynligvis bruke senere også... så da kan jeg enten kjøpe meg en ny skjerm, bruke denne dataen slik som den er, eller ikke kjøpe ny skjerm, bruke denne skjermen på en nyedataen, og bruke en eldgammel 15tommer CRT skjerm på denne... Jeg kommer mest til å spille rollespill (WoW) og ikke så mye FPS, og når jeg for en gang skyld skal gjøre det, kan jeg bruke den andre (om dette er bedre) Burde jeg NÅ gå inn for en ny skjerm eller ikke? Lenke til kommentar
Snabelkese Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 lcd er jo en god del mer behagelig å se på enn en gammal crt skjerm, hvis du spiller flere timer av gangen er en lcd lurt å ha Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897 Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Du kan godt si at jeg spiller endel... noen som har andre innspill? Lenke til kommentar
Boye Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 En LCD er veldig god og behagelig å se på i lengden, ingen tvil om det. Problemet med LCD skjermer idag er kontrast i mørke områder. Thief 3 og Doom 3 er typiske eksempler på det verste du kan utsette en LCD skjerm for hvis en sammenlikner med hva en helt-grei CRT takler. Og mange klagde på at Doom 3 var for mørkt? Men - hvis en i tillegg programmerer litt, er LCD absolutt veien å gå. Snakker til og med av erfaring Lyse og fargeglade spill som Farcry, Command&Conquer, og Guild Wars var i mine øyne bedre enn på CRT skjermen jeg kort etter solgte (Eizo T965). Lenke til kommentar
civic Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Du kan godt si at jeg spiller endel... noen som har andre innspill? 5896058[/snapback] Skal du primært spille wow og den type spill så vil jeg anbefale LCD. Som andre har nevnt er det meget behagelig å se på en lcd kontra crt over en lengre periode. Hvis du synes det er viktig av og til med fps spill så synes jeg lcd ikke er bra nok enda. Merker ikke så mye forsinkelse på de kjappeste lcdene men det er fremdeles merkbart samt bildekvaliteten/fargene er dårligere ihvertfall på TN paneler. Er selv godt fornøyd med lcd og så lenge man kjører skjermoppløsning panelet er laget for da er bildet skarpt og behagelig. Har spillt wow selv en god stund på lcd og har sittet mange timer i strekk uten å få vondt i øynene, eneste gangene jeg savner crt er når jeg skal spille skytespill spesielt i en oppløsning som er lavere enn standard oppløsningen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897 Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Takker for gode innspill Jeg kommer til å spille wow endel, ja... og jeg har jo denne gamle skjermen som funker ypperlig til alle spill. Jeg har sett på endel LCD skjermer og må innrømme at de er veldig deilige å se på. Så om jeg til vanlig bruker LCD skjermen til WoW, oblivon(som jeg skal få meg trur jeg) og andre ikke så FPS avhengige spill, og CRT skjermen til FPS avhengige spill... Er det da verdt de 3-4000 kr? (eller, det er jo ikke jeg som må betale, siden jeg har konfirmasjon ) Lenke til kommentar
civic Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Takker for gode innspill Jeg kommer til å spille wow endel, ja... og jeg har jo denne gamle skjermen som funker ypperlig til alle spill. Jeg har sett på endel LCD skjermer og må innrømme at de er veldig deilige å se på. Så om jeg til vanlig bruker LCD skjermen til WoW, oblivon(som jeg skal få meg trur jeg) og andre ikke så FPS avhengige spill, og CRT skjermen til FPS avhengige spill... Er det da verdt de 3-4000 kr? (eller, det er jo ikke jeg som må betale, siden jeg har konfirmasjon ) 5900392[/snapback] Har hatt endel crt skjermer gjennom årene og etter å ha brukt LCD så kan jeg ikke gå tilbake. Hvis du sitter foran pc'en endel timer hver dag så vil jeg absolutt si det er verdt å kjøpe en LCD, men hvis du ikke har hatt noen nevneverdige problemer med crt skjermen din og du er relativt fornøyd så er det vel ikke store grunner til å bytte over. Bestemmer du deg for en LCD så bør du selv sjekke ut bildekvaliteten på de aktuelle skjermene. Har selv eid en Dell 20" som jeg var fornøyd med når det gjaldt farger men solgte den tilslutt grunnet etterslep i spill, den fungerte meget bra til WoW som jeg spillte veldig mye en tid på den skjermen. Nå sitter jeg med en ny skjerm BenQ FP93G X som er en ganske ny modell som skal være bedre egnet til fps spill men eneste ulempen er at fargene på denne ikke kan måle seg helt med Dell skjermen. Kort oppsummert er jeg fornøyd med lcd og synes det er positivt at de tar opp liten plass på pulten og har skarpt bilde på standard oppløsningen men det er endel lcd paneler med ikke fullt så bra bildekvalitet og respons samt endel lcd paneler greier ikke å vise et godt bilde når du kjører en oppløsning som ikke er standard. Lykke til med en eventuell beslutning Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897 Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Takker for råd, skal tenke over det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå