Gå til innhold

7800GS vs 7900GT + nytt HK

Skagen

Anbefalte innlegg

Hei.

Sitter nå med følgende hardware:

* Førstegenerasjons socket 754 Athlon64 3400+ (ClawHammer)

* 1024 GB RAM DDR PC3200 (2-2-2-5)

* Asus K8N-E Deluxe hovedkort, AGP, nForce 3 250Gb

* NortQ 4001 SE PSU, rated 400 watt (15 amper på 12 volt)

* (4 x HDD + DVD)

Hadde tidligere et X800PRO VIVO-kort som døde like før jul, så nå er det på tide å oppgradere fra mitt nåværende/midlertidige Radeon 7000.

Har sett på Club3D GeForce 7800GS AGP til 2500,-.

Saken er at til 1000,- mere kan jeg få et socket 754/PCI-e hovedkort + GeForce 7900GT PCI-e for totalt 3500,-.

Så jeg lurte på om jeg vil oppleve noe stor forskjell i ytelse mellom alternativene når resten av maskinvaren min er noe utdatert. Om det er forskjell, vil da ytelsesforskjellen kunne forsvare prisen? (jeg er ikke veldig rik akkurat..)

Må jeg kanskje kjøpe ny PSU om jeg skal gå for 7900GT?

(7800GS skal gå greit med min PSU ifølge andres erfaringer)

Jeg er hverken hardcore-gamer eller overklokker så det er sagt. :)

Håper noen kan bidra med noe klokskap. Er veldig usikker på hva jeg skal velge.

Mvh Skagen

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo ta et par av de "PSU-Watt" testene.

Bare dra en www.google.com og søk på PSU calc , så finner du noen sånne ;)

Da finner du sånn ca hvor mye watt du trenger..

Jeg selv ville gått for et 7900GT, som du får veldig mye for pengene.. Og er ikke så dyrt.. Er vel ikke stor prisforskjellen heller..

Lenke til kommentar

Jeg vurderte dette jeg også (har 7800GS nå), men jeg bestemte meg å ikke kjøpe nytt HK med socket 754 med PCI-E med GT kort men istedenfor kjøpe GS kortet og samle litt penger i et år til slik at om et år kan jeg selge GS kortet mitt for tja, 2000kr? og kjøpe GT kort og med en gang gå over til socket 939. Så du kan gjøre det på samme måte som jeg, om du vil :)

Lenke til kommentar

Tingen er at jeg ikke kommer til å oppgradere noe mere på et par år.

Blir student til høsten, og da blir det knapt med penger de neste årene :)

Neste gang jeg kjøper noe PC-utstyr blir vel en helt ny plattform når DX10 er mellomklasse.

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Tingen er at jeg ikke kommer til å oppgradere noe mere på et par år.

Blir student til høsten, og da blir det knapt med penger de neste årene :)

Neste gang jeg kjøper noe PC-utstyr blir vel en helt ny plattform når DX10 er mellomklasse.

5841943[/snapback]

Å ja, ok, jeg er student første år i år, men i dette tilfellet vet jeg ikke hva jeg skal anbefale deg, 1000kr ekstra for å ha 7900GT? eeeh, om du bruker litt tid på overklokking og voltmodding så har du mye for pengene, men da må du garantert ha større PSU, og må sikkert ha større PSU selv når du ikke klokker GT kortet og det er jo allerede nesten 1000kr ekstra. I din situasjon ville jeg bare gå for 7800GS (klokker jo bra de også :) )

Lenke til kommentar

Takker for svar! Men jeg har angst for overklokking, vil helst ikke ødelegge noe og kaste pengene ut vindu! Også er jeg allergisk mot støy, men vil helst ikke bryte noen garanti med ny kjøler etter at jeg brøyt garantien på mitt X800PRO som døde. Det var surt, men men :)

Hører at Club3D lager stille kort, så jeg er ganske bestemt på Club3D dersom det ikke er andre stille produsenter jeg blir anbefalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...