Tåkelys Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Har en Viewsonic 19" med to slike horisontale striper. Men noen ganger kommer det to striper vertikalt også. De er ikke der hele tiden, og kan skifte posisjon på skjermen. Disse to stripene er bare 4-5mm fra hverandre og er helt lik de to horisontale, bare mye nærmere. De går hele veien fra bunn til topp. Har også merket at oppgavelinjen trekker seg sammen. Den blir liksom smalere når jeg slår av internett explorer, hvis dere forstår. Er liksom litt rart å se på. Den ser sammentrykt/smalere ut liksom. Trykker jeg på ikonet, så explorer kommer opp, blir oppgavelinjen normal. Er bare snakk om 0,5 - 1 mm, men nok til å irritere seg over det. Kan dette tyde på feil med skjermen, eller er dette noe som er normalt? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Har ingen forklaring på vertikale striper. Når det gjelder Taskbar, så har jeg en teori: Det som kan skje er at hele bildet forandrer størrelse. Det er faktisk ganske vanlig at bildet trekker seg litt sammen når det kommer et bilde med mye lys, for da må power supply levere mer strøm. Kanskje du har justert skjermen din slik at du utnytter det synlige areal maksimalt. Så lukker du et vindu som medfører at skjermbildet utvider seg litt, da vil du miste litt av Taskbar. Derfor bør du trekke bildet litt mer sammen, så blir dette antagelig ikke merkbart? Lenke til kommentar
Josef Minde Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Hvilken sync bruker du på skjermen? Jeg kjører sync på både H og V, men ikke mikset! Fungerer fint på min Eizo 19" Prøv deg frem med forskjellige settings for å se om de vertikale stripene forsvinner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå