Kamuflasjelampe Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Har en 1024Mb Twinmos pc3200 ram brikke på mitt MSI k8n-neo hovedkort. Forstår det sånn at jeg må bruke single channel minnebrikker på det. Så kan jeg bruke detta dual pack kit'et på min pc? crucial 3200 ballistix 1024mb Hva er egentlig greia med dual/single minne kanaler? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Om hovedkortet ikke støtter dual-DDR, så vil den kjøre som single. Dual-DDR gir ytelsefordel. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Ett dual kit betyr bare at det er to helt vanlige RAM brikker som er spesiellt testet for å fungere problemfritt sammen. Vanligvis betyr dette bare at de er konstruert identisk og har samme spesifikasjoner. MSI K8N Neo støtter bare single channel, men det betyr ikke at du ikke kan bruke ett dual kit til det. Det hovedkortet derimot legger restriksjoner på er om det er single sided eller double sided RAM brikker. Men det er bare problem hvis du vil bruke mer enn 2 brikker på en gang. (hvis du vil fylle opp alle 3 minneslottene må du bruke singlesided rambrikker på de to siste slottene for at det skal klare å kjøre alle på full hastighet (PC3200) sjekk denne linken for å se hvilke konfigurasjoner av single og double sided ram du kan bruke på hvilke hastigheter: http://www.msi.com.tw/program/products/mai...ail.php?UID=572 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå