adg Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Hei. Er det sånn at jeg skal lade min nye bærbare PC i 16 timer eller noe uten å slå den på, eller liker batteriet meg like godt hvis jeg innstallerer XP mens den lader første gang? Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Du trenger ikke lade den opp i 16 timer før du bruker den. Lenke til kommentar
adg Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 Takk for svar! Ikke lade den helt opp heller? Bare 'plugg and play'? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Plugg and play ja. Den lader jo mens du bruker den. Lenke til kommentar
adg Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 fett! trudde det var sånn at levetida på batteriet ble bedre hvis man lada den opp uten å buke den først se... Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Men, nå har jeg ikke plugget ut lappisen min fra strømforsyningen på LENGE. Burde jeg kanskje ta den ut nå, og la den tømme seg helt? Eller er det ikke skadelig for batteriet at den er plugget inn konstant? Lenke til kommentar
adg Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 Det var på 90-tallet det 5841232[/snapback] hehe. da veit jeg det Lenke til kommentar
Scum Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Men, nå har jeg ikke plugget ut lappisen min fra strømforsyningen på LENGE. Burde jeg kanskje ta den ut nå, og la den tømme seg helt? Eller er det ikke skadelig for batteriet at den er plugget inn konstant? 5841648[/snapback] Mine personlige erfaringer rundt det området, (og etter hva jeg har hørt fra bekjente) er at viss laderen står i pc`n døgnet rundt og pc`n likeså (mer eller mindre) så svekkes bateriet over tid... Sånn var det i alle fall med min Compaq, den klarer ikke 30 min på bateriet på grunn av at den har stått med lader når den har vært på (mer eller mindre konstant på) Kan vel og kansje komme ann på hvilket bateri en har Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå