Gå til innhold

Problemer med å sende mail

arild_b

Anbefalte innlegg

Håper noen kan hjelpe meg med dette. Jeg har en Pocket PC Dell Axim X51 med MS Mobile ver 5.0. Duppeditten er helt ny. Når jeg forsøker å sende mail fra Dell'en - trådløst - får jeg følgende melding i innboksen:

Administrator, System

Invalid message recipients

Your message "xxxx" was not

sent and has been moved to the Draft folder.

Deretter følger den aktuelle mail-adressen. :cry:

Mail-adressene er korrekte - det er jeg helt sikker på. Kontoen er satt opp i Outlook som POP3 med opplysninger om Mailserver mv.

Jeg kan motta mail og hvis jeg sender mail til samme server går det bra. Det går også bra hvis Dell'en er koblet til PC'en med ActiveSync - uansett mottaker.

Det er sikkert noen manglende innstillinger ett eller annet sted, men dokumentasjonen som fulgte med Dell'en er ganske "skrapet", så jeg har ikke klart å finne ut av det.

Dersom noen har svaret er jeg takknemnlig for hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
prøvd å legge inn info om mail direkte på pdaen? les min test av qtek s100 for hvordan jeg gjorde det med gmail. Kan være at utserveren går på noen spesielle porter slik at du må definere det (slik som jeg måtte gjøre med gmail)

5853416[/snapback]

Jeg har prøvd også dette i flere varianter. Det eneste som gjenstår er å legge inn noe der det står "use separate settings -> outgoing mail". Jeg vet ikke hva jeg eventuelt skal skrive. Hva det spørres etter er på nytt brukernavn, passord og domene samt en "boks" for også der å krysse av for Require SSL for outgoing mail. Mailkontoen er levert av min bredbåndsleverandør BKK - [email protected]. Jeg får vel kanskje ta kontakt med dem for å høre om de har noen forslag til oppsett.

Takker eller for svaret. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...