dchwel Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Noen som kan forklare meg hvorfor jeg ikke får tilgang til mitt eget nettverk ? Har kjørt "Installere hjemmekontor........" og valgt navn på pcen, samt navn på arbeidsgruppen(som er tilsvarende den som er på de andre pcene som befinner seg her). Har aktivert gjeste konto. Problemet er når jeg trykker på "Vis datamaskiner i denne arbeidsgruppen" får jeg ikke tilgang. Noen som vet hvorfor? Brukeren er administrator. Har tilgang til Internett, får pinget router og de andre maskinene. Har Windows Xp Pro med Sp2. Lenke til kommentar
dchwel Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 Oki, klarte å komme meg ett sted videre. Slo av brannmuren i Norton! Får da tilgang til arbeidsgruppen min. Finner ingen maskiner, og heller ikke meg selv! Ved "Søk etter datamaskiner" finner jeg de andre og har tilgang. Og de har liksågodt tilgang til meg. Hvorfor er det bare da i "Vise datamaskiner i arbeidsgruppen" jeg ikke får se noen andre? Har tom installert nettverksprinteren Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Kan du ikke bare mappe opp de andre maskinene? Tror det er routeren din som ikke slipper gjennom broadcast pakkene som trengs for at maskinene skal være synlig i arbeidsgruppen.... Kent Lenke til kommentar
torean Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 (endret) Sjekk at alt av brannmurer på PCene er slått av. Også den som er innebygd i windows. Det er nok at brannveggen i routeren står på. Hvis du har XP home maskiner kan problemet ligge der. XP home = problemer!! Endret 31. mars 2006 av torean Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå