Gå til innhold

7900GT 450mhz/gtx 700mhz, har en 79gt noen grense?


Anbefalte innlegg

så før modden , så bør en sette i coolbits eller rivatuner opp mhz 100 før en setter 1.2 til 1.4 ellers så kan en risikere å svi hele gpuen?

5895753[/snapback]

 

Nei, du kan trygt kjør på stock hastighet uansett spenning du bruker.

De eneste to fellene du kan gå i her er:

 

- Du gir kortet alt for mye spenning, enten ved å modde feil eller fordi du bli for grådig hehe...

 

-Du modder feil slik at du kobler sammen en krets som ikke skulle (du må tross alt være stødig på hånden), eller ødelegger noe ved et uhell.

 

Ellers så er det bare å kjøre på! Bare husk å lese gjennom alle guidene du finner flere ganger først, så gjerne spørre ekspertene, før du kjører i gang =)

 

Skjermkort, spesielt i 7000-generasjonen kan presses sinsvakt høyt med riktig voltmod, god kjøling, og litt flaks.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
så før modden , så bør en sette i coolbits eller rivatuner opp mhz 100 før en setter 1.2 til 1.4 ellers så kan en risikere å svi hele gpuen?

5895753[/snapback]

 

Nei, du kan trygt kjør på stock hastighet uansett spenning du bruker.

De eneste to fellene du kan gå i her er:

 

- Du gir kortet alt for mye spenning, enten ved å modde feil eller fordi du bli for grådig hehe...

 

-Du modder feil slik at du kobler sammen en krets som ikke skulle (du må tross alt være stødig på hånden), eller ødelegger noe ved et uhell.

 

Ellers så er det bare å kjøre på! Bare husk å lese gjennom alle guidene du finner flere ganger først, så gjerne spørre ekspertene, før du kjører i gang =)

 

Skjermkort, spesielt i 7000-generasjonen kan presses sinsvakt høyt med riktig voltmod, god kjøling, og litt flaks.

 

-Stigma

6275997[/snapback]

 

GT er eksakt den samme chipen som GTX, men på lavere spenning. Så ved å sette opp spenning, samt at du har nok kjøling på div komponenter skal denne gjøre fint 650++ (700)kjerne/ 1500 ++ (1800) på minne

Lenke til kommentar
Jo, rivatuner 16 ble vel sluppet 23. mai eller noe, så det er nesten en måned siden den begynte å støtte de..

6349047[/snapback]

Okå. Har testet den nå. Der gikk ikke core clock lenger enn 675MHz og minnet fikk jeg uansett ikke klokket noe særlig mer. Så gikk tilbake til Coolbits.

6353606[/snapback]

bruk power user fanen så skal du nok se at du kan justere selv hvor langt du kan klokke... Jeg kan desverre ikke vise akkuratt nå siden jeg sitter på en laptop for tiden..

Lenke til kommentar

Man kan jo bare editere ting på power user fanen så kan man velge 3000mhz kjerne klokk om man vil.. JEg skule bare hatt nvidia her nå så kunne jeg vist. Mener det ligger på overclocking - global under power user, der er det noe som heter noe sånt som maks/min clock, ta og sett denne til aa f.eks

Lenke til kommentar

Noen som tar bestilling på vmod eller :p

Frister veldig detta ja ...

Den CPU kjøleren han brukte på vr-zone er den mye bedre enn vf900-cu ?

Er en stock kjøler for X2 bedre hvis man klarer å modde den så den passer ?

 

Takker

 

Edit: regner med at hvis man modder en CPU vifte på et skjermort så er det ikke plass til SLI oppsett eller ?

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...