Gå til innhold

W800i eller W810i?

Anbefalte innlegg

Jeg har for øyeblikket en K700i, og er strålende fornøyd med den. Men det har seg slik at jeg trenger mer plass, så nå vurderer jeg å skifte til W810i.

Det store spørsmålet mitt er; er det lurt å kjøpe denne mobilen mht den høye prisen den kommer til å koste, eller er det lurt å bare kjøpe W800i? Jeg regner med at W800i kommer til å synke litt i pris når W810i kommer på markede.

Alle svar mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik jeg har forstått det på tester av w810i, er de eneste store forskjellene fra w800i at oppfølgeren har edge, har en litt annerledes plassering av tastene, den har ikke beskyttelsesdeksel til kameraet og kan fås i andre farger enn bare kremhvit og oransje. Det meste annet er tilnærmet likt som på w800i. Har du derfor ikke behov for edge, ser jeg ingen grunn til å ikke velge w800i.

Lenke til kommentar

Vanskelig å forutsi hvor mye W800i vil synke i pris når W810i blir tilgjengelig. Men jeg velger å se enkelt på det: W810i er akkurat den samme mobilen, den bare ser bedre ut og har i tillegg EDGE. Mange vil trekke frem dårligere batterilevetid og manglende linsedeksel som minus, men personlig er jeg ikke i tvil om at jeg ville valgt 810 fremfor 800. Cdon.com selger den for 3169, vurderer sterkt å legge inn bestilling :)

-A

Lenke til kommentar

W810 er faktisk billigere enn W800 på cdon.com :!: Snåle greier. Takk for svar, jeg tror jeg kjøper W810 med tiden. Vil helst ikke ha joystick på min neste mobil siden joysticken på K700'en min er herpa etter bare et halvt år. :ermm:

Lenke til kommentar

På den andre side. K700 er jo som kjent en veldig dårlig telefon, spesielt med tanke på batteritid. Det vil være et stort kvalitetsløft for deg og gå opp til w800i. Jeg ville ikke nølt hadde jeg vært deg. Det er en veldig god telefon. Jeg tror jeg kjøper den selv. Min far har den, og jeg liker den veldig godt.

Test av w800i på dinside

Endret av Hansforum
Lenke til kommentar
W810 er faktisk billigere enn W800 på cdon.com :!:  Snåle greier. Takk for svar, jeg tror jeg kjøper W810 med tiden. Vil helst ikke ha joystick på min neste mobil siden joysticken på K700'en min er herpa etter bare et halvt år.  :ermm:

5854225[/snapback]

Det er bare sende til service det dekkes av garanti.

Lenke til kommentar
W810 er faktisk billigere enn W800 på cdon.com :!:  Snåle greier. Takk for svar, jeg tror jeg kjøper W810 med tiden. Vil helst ikke ha joystick på min neste mobil siden joysticken på K700'en min er herpa etter bare et halvt år.  :ermm:

5854225[/snapback]

Det er bare sende til service det dekkes av garanti.

5854486[/snapback]

Det er nok for sent, har busta garantien siden jeg har byttet deksel. :p. Joysticken er ikke helt ødelagt, skal nok klare meg til jeg kjøper ny mobil.

Lenke til kommentar

Gå for W810, en bedre skjerm (mer lyssterk bl.a) bedre kamera (ytterligre forbedret) og forbedret meny.

Så ser den ikke verst ut heller :)

Innen påske bør det være muligheter, vet det er noen ute i Europa i disse dager, england bl.a. så det nærmer seg meg storm skritt.

Hvis du vil "hakket ned" se på W700, poster bilde av den denne uken tenker jeg.

:yes:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå skal det sies at chess selger W800 for 890 kroner er det vel mot at man tegner et chess gold abb.

Chess gold betaler man ikke noe for i mnd'en, men man må betale 99kr pr. mnd i 12 mnder til chess som nedbetaling av telefonen.

Telefonen er ikke operatør låst.

Ergo kan du kjøpe deg W800 til 2278 dette da inkl. innmeldingsavgifta til chess.

Så da blir den fort litt rimligere enn W810 uansett

Lenke til kommentar

Begynner jo å bli en del som selger den med abb nå til Kr. 1700! Fordelen med chess er jo at de ikke har noen måndes avgift på abb. så man kan jo bare la abbonomanget ligge ubrukt hvis man på død og liv ikke vil bruke det uten at det koster en krone :)

Stort sett alle som selger W810 m/abb er jo med netcom abb osv som plutslig koster deg en god slump i månden i tillegg.

Lenke til kommentar
Det tok ca ei uke, men nå har jeg fått W810. Stilig at det følger med kabel for tilkobling til stereoanlegg. (phono)

5979565[/snapback]

Kan du sjekke om du får opprettet nye mapper for å lagre meldinger i? Slik at ikke alt må bli lagret i Inboxen - om du skjønner?

Lenke til kommentar

Ville valgt w810. Dette på grunn av farge og taster. Tastene på 810 er utrolig gode i bruk. Fargene er også en grunn til jeg valgte 810 framfor 800. Syns 800 er mer for damer. ;) Har hatt den en drøy uke, og kan ikke si meg annet enn veldig godt fornøyd.

Er andre fordeler også. Men de kan du lese om i andre tråder. :yes:

Lenke til kommentar
På den andre side. K700 er jo som kjent en veldig dårlig telefon, spesielt med tanke på batteritid. Det vil være et stort kvalitetsløft for deg og gå opp til w800i. Jeg ville ikke nølt hadde jeg vært deg. Det er en veldig god telefon. Jeg tror jeg kjøper den selv. Min far har den, og jeg liker den veldig godt.

Test av w800i på dinside

5854412[/snapback]

Hrmm.. K700i er ikkje kjent som ein veldig dårlig telefon. (PUNKTUM). Ikkje for å være frekk! Når k700i kom ut var dette ein meget bra telefon, at den nå, to år etter stiller dårlig i batteri mot teknologi i forhold til nye telefoner er greitt nok. Men k700i var og er mot enkelt undermarked ein bra telefon. Ikkje for diskusjon, synes berre det kom feil ut frå vedkommande.

Uansett, tilbake til saken. Om du skal velge mellom w800 og w810:

- Edge eller IKKJE edge: Du må tenke sjølv kva som er ditt krav her. Viss du vil ha edge, må du går for w810, om ikkje w800.

- Design: Vil du ha w800 sitt kvite og oransje, litt firkanta retro design, eller w810 sitt litt rundare, svarte design?

-Joystick: Vil du ha ein joystick du etter alle erfaring vil få problem med, kan du velge w800. Om du vil unngå denne fysiske/mekaniskefeilen, velg w810.

-Pris: Er pris veldig viktig må du ta den som er rimligast!

Ellers er dei like. Om du har nokon punkt som er MÅ HA skal ikkje valge være vanskelig

Mvh,

Øystein

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...