kverna Skrevet 30. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2006 Trenger råd og kritikk her. Takker på forhånd http://img.photobucket.com/albums/v713/and...ng/d58db42e.jpg http://img.photobucket.com/albums/v713/and...ng/7ff7000b.jpg Lenke til kommentar
Leasch Skrevet 30. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2006 liker den første bilde, og liker ikke den andre med hus - den er små. Vet ikke hva er egentlig som skal kritiseres her.. =S Lenke til kommentar
SCV Skrevet 30. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2006 Du mann trenger ikke kritikk. 2 HERLIGE bilder, solnedgang bildet var bare for bra! Og ta bilder er noe du kan :thumbup: :thumbup: Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2006 De husene hadde et snodig utsnitt. Antar at du forsøkte å unngå noen stygge biler eller noe, men resultatet ble ikke helt vellykket for meg uansett. Solnedgangen var veldig vakker. Den egner seg til typen "fine art" prints, og denne gang passet rammen fint også. Litt for Ikea for meg, men jeg hadde hengt det opp på veggen hvis jeg hadde tatt det. Lenke til kommentar
kak Skrevet 30. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2006 Solnedgangen var veldig fin, bilde nr 2 av huset var bare snodig. Spesielt utsnitt. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. mars 2006 takker. Det med husene var egentlig bare testing av noe nytt i photoshop. Får litt cowboy feeling av det, go figure. Var en gate med ganske mye biler og lignende som jeg ikke ville ha med. Kanskje ikke så vellykket. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 30. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2006 Solnedgangen er veldig godt utført, fantastiske farger. Perfekt for veggen. Morsomt at det er såpass skjevt også. Det andre ble litt for spesielt pga utsnittet, selv om jeg er veldig glad i den gamle støvete stilen. Ville nok hatt litt mer høyde der. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 31. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 (endret) Solnedgangen synest jeg derimot var veldig standard dusinvare solnedgangsbilde. For at dette skulle hevet seg burde det vært noe mer i forgrunnen som kunne fanget interessen. Skal ikke mer til enn en pent plassert robåt eller noe i den duren. Endret 31. mars 2006 av ragamuffin Lenke til kommentar
bjornkn Skrevet 31. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 Må nok si meg enig med ragamuffin her. Bildet er sikkert pent, men problemet er at vi har sett alt for mange av samme typen før. Jeg likte derimot godt det andre bildet, med husene. Akkurat passe merkelig vinkel/utsnitt til at det fenget. Men det var noe rart med gavlen omtrent midt i bildet. Hadde du redigert noe der, eller var det virkelig sånn? Lenke til kommentar
ttd Skrevet 31. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 Enig med ragamuffin. En tanke utbrent også, i litt for store områder til at jeg greier å la være å bry meg om det. Men bevares, vanskelig å få fram så mye dynamikk uten at dette skjer. Du har ikke gjort en god jobb med innrammingen. For det første, det bør være et likt antall pixler ramme rundt hele bildet, med mindre intensjonene er å gjøre bildet mer skevt enn opprinnelig. For det andre kan jeg ikke fordra store stygge signaturer, særlig med digital tekst, som forstyrrer i bildet. http://www.photography-museum.com/adamslg.jpg <-her har du signatur som virker. Bilde nr2 er litt verre å få tak i. Når du beskjærer til et såpass kraftig panoramaformat bør du i det minste utnytte den ekstra brede rammen. Mye helt hvit himmel til venstre som ikke er interresant på andre måter enn at det blir en kontrast mot husene. Et par skyer hadde fikset dette. Ellers gir bildet inntrykk av å opprinnelig være veldig rotete, noe du prøver å fikse ved å beskjære det heftig. Det blir trangt til høyre, og detaljer som kunne gjort bildet mer spennende er nesten utelatt så de gjenstår som irritasjonsmomenter. Eksempel, den stigen på taket som man såvidt ser. Selve bildebehandlingen (konvertere til svart/hvitt, legge på sepia, gjøre mer kornete(hvis det er tilfelle)) er jo greit nok utført. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 Må nok si meg enig med ragamuffin her. Bildet er sikkert pent, men problemet er at vi har sett alt for mange av samme typen før.Jeg likte derimot godt det andre bildet, med husene. Akkurat passe merkelig vinkel/utsnitt til at det fenget. Men det var noe rart med gavlen omtrent midt i bildet. Hadde du redigert noe der, eller var det virkelig sånn? 5843427[/snapback] Gavelen er sånn ja Til Nemo}: Tusen takk for fint svar. Forresten har jeg lagt på "fresco" på husbildet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå