Gå til innhold

En solnedgang og noen hus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De husene hadde et snodig utsnitt. Antar at du forsøkte å unngå noen stygge biler eller noe, men resultatet ble ikke helt vellykket for meg uansett.

Solnedgangen var veldig vakker. Den egner seg til typen "fine art" prints, og denne gang passet rammen fint også. Litt for Ikea for meg, men jeg hadde hengt det opp på veggen hvis jeg hadde tatt det.

Lenke til kommentar

Må nok si meg enig med ragamuffin her. Bildet er sikkert pent, men problemet er at vi har sett alt for mange av samme typen før.

Jeg likte derimot godt det andre bildet, med husene. Akkurat passe merkelig vinkel/utsnitt til at det fenget. Men det var noe rart med gavlen omtrent midt i bildet. Hadde du redigert noe der, eller var det virkelig sånn?

Lenke til kommentar

Enig med ragamuffin. En tanke utbrent også, i litt for store områder til at jeg greier å la være å bry meg om det. Men bevares, vanskelig å få fram så mye dynamikk uten at dette skjer. Du har ikke gjort en god jobb med innrammingen. For det første, det bør være et likt antall pixler ramme rundt hele bildet, med mindre intensjonene er å gjøre bildet mer skevt enn opprinnelig. For det andre kan jeg ikke fordra store stygge signaturer, særlig med digital tekst, som forstyrrer i bildet. http://www.photography-museum.com/adamslg.jpg <-her har du signatur som virker.

Bilde nr2 er litt verre å få tak i. Når du beskjærer til et såpass kraftig panoramaformat bør du i det minste utnytte den ekstra brede rammen. Mye helt hvit himmel til venstre som ikke er interresant på andre måter enn at det blir en kontrast mot husene. Et par skyer hadde fikset dette. Ellers gir bildet inntrykk av å opprinnelig være veldig rotete, noe du prøver å fikse ved å beskjære det heftig. Det blir trangt til høyre, og detaljer som kunne gjort bildet mer spennende er nesten utelatt så de gjenstår som irritasjonsmomenter. Eksempel, den stigen på taket som man såvidt ser. Selve bildebehandlingen (konvertere til svart/hvitt, legge på sepia, gjøre mer kornete(hvis det er tilfelle)) er jo greit nok utført.

Lenke til kommentar
Må nok si meg enig med ragamuffin her. Bildet er sikkert pent, men problemet er at vi har sett alt for mange av samme typen før.

Jeg likte derimot godt det andre bildet, med husene. Akkurat passe merkelig vinkel/utsnitt til at det fenget. Men det var noe rart med gavlen omtrent midt i bildet. Hadde du redigert noe der, eller var det virkelig sånn?

5843427[/snapback]

Gavelen er sånn ja :)

Til Nemo}:

Tusen takk for fint svar. Forresten har jeg lagt på "fresco" på husbildet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...